Sevenster RECENSIE

Eveline heeft een zorgeloze zomer in het vooruitzicht. Lekker met haar beste vriendin Cleo en haar andere klasgenoten zonnen en zwemmen en hopelijk voor het eerst met een jongen zoenen. Maar dan roept ze tijdens een feestje geesten op en ziet ze ineens dingen die andere mensen niet zien. Ook zijn haar ogen plotseling paars als ze in de spiegel kijkt. Evelines ouders zijn toen ze tien was overleden door koolmonoxidevergiftiging, een ongeluk waardoor Eveline zelf in coma raakte. Maar is dat wel zo? Of heeft ze een heel ander verleden dan ze denkt?

Sevenster zit vol spanning en romantiek. De geesten en demonen maken het – ook voor volwassenen – supereng en er zit zo veel vaart in het boek, dat je het niet kunt wegleggen. Een echte pageturner! Sevenster is een spannend tienerboek met fantasy-elementen, oude mysteries en legenden, helemaal in de stijl van de beroemde Amerikaanse Young Adult-series die zo populair zijn op het moment. Maar wat zo leuk is aan Sevenster, is dat het zich allemaal in Nederland afspeelt. Eindelijk een spannende Young Adult-serie van eigen bodem! Het boek loopt af met een bijzondere cliffhanger. Dat belooft veel goeds voor het tweede deel van De laatste Wachter-reeks. Wij kunnen niet wachten!

Sevenster

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Eveline heeft maar één zorg deze zomer: een echt leuke jongen vinden met wie ze voor het eerst kan zoenen. Maar dan roept ze geesten op tijdens een feestje – tegen de waarschuwing van haar pleegmoeder in – en nu ziet ze plotseling dingen die andere mensen niet zien. Doodsbang dat ze bezeten is door een kwade geest, probeert ze een manier te vinden om alles terug te draaien. Maar dan hoort ze van een waarzegster dat ze de eeuwenoude gave van De Wachters heeft – een gave die was afgeschermd, maar nu is wakker gemaakt. Een gave waardoor ze geesten en demonen kan zien. En zij zien haar ook. Eveline heeft maar één zorg deze zomer: in leven blijven.