De magie van Kerst RECENSIE

De magie van Kerst is een boek dat boordevol feelgood verhalen staat. Een geschikter boek om in deze tijd van het jaar te lezen, vind je niet. Ik was nog niet in kerststemming, maar nadat ik De magie van Kerst had uitgelezen, kon de kerstboom niet snel genoeg staan en begon ik spontaan zelf kerstkaartjes te maken. In De magie van Kerst zijn negentien verhalen gebundeld die alledaagse en herkenbare thema’s behandelen. Van echtscheidingen tot magische taferelen en van verslavingen tot eenzaamheid. Op zich lijken dit geen vrolijke thema’s, maar gelukkig heeft elk verhaal een happy end.

Ik heb de schrijfstijl van Cathy Kelly altijd al kunnen waarderen. De verhalen lezen heel vlot weg, maar doordat het korte verhalen zijn, ben je wel heel snel bij het einde. Dit vond ik wel jammer. Ik merkte toch dat ik niet echt fan ben van korte verhalen; ik houd meer van uitgewerkte verhalen. Toch vond ik dat de hoofdpersonages van elk kort verhaal goed werden beschreven en je had er onmiddellijk sympathie voor. Knap werk dus van Cathy Kelly, om er in een beperkt aantal pagina’s per verhaal toch voor te zorgen dat je je kan inleven.

Een leuke tip die ik je meegeef als je De magie van Kerst gaat lezen: sla het boek op een willekeurige pagina open en start daar met het eerste verhaal dat je ziet! Ik raad dit boek aan als je op zoek bent naar ontroerende verhalen waarin je je makkelijk kunt inleven en als je nog een extra duwtje nodig hebt om in kerststemming te komen. Kortom, het is een leuk boek als tussendoortje voor deze tijd van het jaar!

Welke boeken lees jij met Kerst?

De magie van Kerst

Cathy Kelly

9 november 2012

ISBN 9789044337297
    Uitgever The House of Books
    368 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Christmas Magic
  • Ondertitel:

en andere verhalen

The House of Books

Columnbundels

1  2  3  4  5

Cathy Kelly heeft haar eerste korte verhalenbundel geschreven. De magie van Kerst is een hartverwarmende verzameling van inspirerende en charmante feelgood verhalen over het leven, de liefde en de dilemma’s van alledag waar wij allemaal mee te maken hebben. Zullen de twee vrijgezelle zussen Dolores en Genevieve zich eindelijk los kunnen maken van hun strenge moeder? Gaat Larissa zich ook dit jaar weer dodelijk verlegen voelen tijdens de Kerstparty op kantoor? En durft Alice haar huis en haar hart open te stellen voor de enige bezoeker die ze niet wil zien deze Kerst? Dan is er nog de mysterieuze Madame Lucia met haar kristallen bol. Kan zij het lot van haar klanten echt een handje helpen? Negentien ontroerende en humoristische verhalen waar voor iedereen iets herkenbaars in zit. Haal de kerstversiering tevoorschijn en geniet van Cathy Kelly’s kenmerkende betoverende schrijfstijl.