Recensie: Summer lovin' RECENSIE

Hoewel alle seizoenen geschikt zijn om lekker te lezen, is de zomer bij uitstek hét seizoen voor zwoele liefdesverhalen. Lekker luchtige lectuur om mee te nemen op vakantie, om van te genieten in de achtertuin met een stralend zonnetje op je gezicht of langs de rand van het zwembad met een ijskoude cocktail naast je. Het e-book Summer lovin’ leent zich hier uitermate goed voor: een digitale verhalenbundel met zeven korte zomerverhalen van Nederlandse auteurs.

Stel je qua inhoud echter niet teveel voor van de korte verhalen. De kwaliteit wordt vooral gedragen door koplopers Gillian King en Petra Kruijt: van hun schrijftalent kan menigeen nog wat leren. Ze weten moeiteloos een kort verhaal met een beperkt aantal woorden om te toveren tot een compleet en passend plot met levensechte personages. De andere verhalen zijn verreweg niet zo leuk als mijn twee favorieten; het is vaak allemaal net even een te simpele inhoud naar mijn smaak. Daar waar Petra en Gillian de setting vooral wat kleiner houden, pakt Rianne Verwoert bijvoorbeeld veel te veel uit, waardoor het allemaal erg vlak blijft. Daar verbreekt de magie van een kort liefdesverhaal naar mijn idee wel een beetje.

Verwacht van deze bundel niet teveel poespas, maar gewoon zorgeloze en makkelijke verhaaltjes om tussendoor even te lezen. Prima voer voor het strand of op vakantie deze zomer. Ik krijg meteen zin om naar een zonnig oord te gaan, want met de zomerse setting van deze bundel, hunker je gewoon naar dat zorgeloze vakantiegevoel. En dat was volgens mij ook het doel van de bundel; missie geslaagd dus!

Wat lees jij het liefst op het strand?

Summer lovin'

1  2  3  4  5

Geen seizoen spreekt zo tot de verbeelding als de zomer. Alles is ietsje losser, zonniger en lichter dan in de rest van het jaar. Ook in deze verhalenbundel schijnt de zon uitbundig. Laat je door zeven chicklitauteurs meevoeren van luchthaven naar liefdesverdriet en via Rome naar romantiek. Summer lovin , omdat we stiekem allemaal verliefd zijn op de zomer!

- Deze verhalenbundel is alleen als ebook verkrijgbaar