Tess valt door de mand RECENSIE

Soms heb je zo’n boek, waarvan je enorm baalt als het uit is. We want more! En gelukkig krijgen we dat ook, want schrijfster Lindsey Kelk is met dit verhaal aan een nieuwe serie begonnen. We kenden haar al van de populaire Ik hou van…- serie, en ook dit keer stelt ze absoluut niet teleur.

Als je de achterflap van dit boek leest, vrees je voor een wat ongeloofwaardig en raar verhaal. Maar eenmaal lezende begrijp je gewoon helemaal waarom de altijd zo beheerste Tess er ineens voor kiest om naar Hawaii af te reizen om aldaar te doen alsof ze iemand anders is, namelijk een professioneel fotografe. Ze heeft simpelweg niets te verliezen! De baan waar ze goed in was en dol op was raakt ze kwijt, en ze heeft ruzie met zo’n beetje iedereen, inclusief haar beste vriend Charlie waar ze al jaren heimelijk verliefd op is. Verdrietig thuis in haar appartement gaat de telefoon, met een klus voor haar afwezige huisgenote Vanessa. De beller denkt dat Tess Vanessa is, en ach… waarom de waarheid opbiechten?

Op het geweldige landgoed waar Tess mag logeren, leert ze al gauw dat het leven van een fotograaf niet altijd over rozen gaat: een neurotische artdirector, een te interviewen en te fotograferen meneer die nergens aan mee wil werken, en de buitengewoon knappe maar net zo arrogante journalist Nick zorgen voor uitdagingen. Maar toch doet de mooie omgeving Tess goed, en doet ze als Vanessa dingen die Tess nooit zou goedkeuren… Ook mooi zijn de gesprekken met een oudere man die ze op het strand ontmoet en die, net zoals Tess, ook niet blijkt te zijn wie hij zegt dat hij is.

Je weet meteen dat je hier met een topschrijfster te maken hebt: vanaf de eerste bladzijde word je meegezogen in het verhaal. Het is spannend en erg grappig door Tess’ zelfspot. Het einde is natuurlijk open, en ik kan het vervolg nu al niet meer afwachten! Want gaat Tess verder in de reclame, of toch in de fotografie? En kiest ze voor oude liefde Charlie, of de spannende Nick? Op naar deel 2!

Zou jij je eigen leven ook weleens willen ontvluchten door je voor te doen als iemand anders?

Tess valt door de mand

1  2  3  4  5
    (9 stemmen)

Als Tess Brookes volkomen onverwacht haar baan kwijtraakt, ziet ze haar hele leven in duigen vallen. Gelukkig krijgt ze een geweldig telefoontje: ze wordt gevraagd voor een fotoshoot op Honolulu! Tess grijpt de klus met beide handen aan. Er is alleen één probleem: het telefoontje was eigenlijk bedoeld voor haar huisgenoot, Veronica, die wel fotograaf is. Maar hoe moeilijk kan het zijn om wat mooie kiekjes te schieten op een exotisch eiland? Eenmaal op Hawaii ontdekt Tess echter dat het nog niet zo eenvoudig is om iemand anders te zijn...