Hmmmmm RECENSIE

Ik was nog maar net begonnen in Hmmmmm en het werd mij direct duidelijk dat ik heel erg niet in de doelgroep van dit boek pastte. Ik kon niet anders dan de hele tijd denken aan mijn moeder. En nee, in deze situatie was dat niet zo heel fijn.

Het verhaal gaat namelijk - heel kort - over een vrouw op middelbare leeftijd die via het internet in contact komt met een spannende Italiaan. Er volgen beschrijvingen van het saaie huiselijke leventje van de dame in kwestie en lange chatgesprekken met af en toe een 'sexy' twist.

Mijn moeder in combinatie met die gesprekken: iehk! Het is denk ik nog nooit voorgekomen dat ik mij zo ontzettend niet in de hoofdpersoon kon of wilde verplaatsen. Het zal aan mijn leeftijd liggen, het taalgebruik in het boek of aan het punt dat ik mezelf liever zie als vrouw van de wereld (en niet als huisvrouw die van tuinieren houdt en haar heup net heeft laten vervangen voor een nieuwe). Dit boek was in ieder geval echt niets-niets-niets voor mij. Ik zou het kunnen aanraden aan mijn moeder, maar dat doe ik toch maar niet. Ik heb liever dat ze wegdroomt bij mijn lieve vader in plaats van een digitale Italiaan.

Is Hmmmmm wel een boek voor jou?

Hmmmmm

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Anne Winkel is leuk, grappig, mooi, een beetje gek en véél te jong voor een versleten heup. Ze vlucht in een droomwereld: de pokertafel op internet. Daar kan ze alles wat ze in het echte leven niet kan: rennen, lachen, flirten en chatten. Haar beeldschone avatar wordt hopeloos verliefd op de jonge Italiaan Rafaël. En hij op haar. Nou ja, op haar… Wie is hij? Wil ze dat hij weet wie zij in werkelijkheid is? Anne speelt een spannend erotisch spel en Rafaël speelt mee. Tot de werkelijkheid haar inhaalt: een operatie, een nieuwe heup en een afspraak in Milaan… Met Rafaël…