Slaaplied RECENSIE

Slaaplied is het tweede deel in de Watersong-serie van Amanda Hocking. Gemma is door een heel oude vloek veranderd in een Sirene. Penn, Lexi en Thea dreigen om Gemma’s zus Harper en vriendje Alex iets aan te doen als ze niet met hen meegaat. Er zit voor Gemma niks anders op dan met het drietal mee te gaan en zich onder te dompelen in een gevaarlijke wereld. Harper en Alex zijn alleen niet van plan het hierbij te laten zitten en zijn vastbesloten om Gemma naar huis te halen. De vraag is alleen of dit nog kan nu ze zo is veranderd.

Net als het eerste deel in de Watersong-serie is Slaaplied een spannend en mysterieus boek dat lekker wegleest. Gaandeweg vallen er langzaam maar zeker steeds meer puzzelstukjes op zijn plaats en kom je, net als de personages, meer te weten over de - wrede - leefwereld en vloek van de Sirenen. De spanning komt wat langzaam op gang, maar naarmate de ontknoping dichterbij komt is er geen houden meer aan en is wegleggen van het boek amper nog een optie. De personages zijn allemaal heel levendig, waardoor je met hen meeleeft. Om de zoveel hoofdstukken kijk je afwisselend mee met Gemma (die haar weg probeert te vinden in de wereld van de Sirenen) en Harper (die samen met Alex en Daniel wanhopig op zoek is naar Gemma). Daarnaast heeft Hocking ook wat typische tiener ‘perikelen’ in het verhaal verwerkt met de nodige romantiek, wat het geheel iets luchtiger maakt.

Slaaplied maakt iets minder indruk dan het eerste deel van de serie, maar toch heb ik ervan genoten en het einde maakt wederom dat je graag het volgende deel van de serie wilt lezen. Voor Fantasy-fans die into de (Griekse) mythologie zijn is de Watersong-serie een echte aanrader.

Ga jij dit tweede deel van de Watersong-serie lezen?

Watersong 2: Slaaplied

Amanda Hocking

9 augustus 2013

ISBN 9789021808321
    Uitgever Sijthoff
    272 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

The Watersong series 2 - Lullaby

Sijthoff

Fantasy & SciFi

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Heel even - een kort, zalig moment lang - vergat ze wat er de avond ervoor was gebeurd, de avond dat haar zusje was aangevallen en in een soort zeemeermin was veranderd, waarna ze in zee was verdwenen. Getroffen door een eeuwenoude vloek is Gemma mooier en krachtiger dan ooit. Ze is veranderd in een Sirene. Haar zus Harper zweert dat ze Gemma terug naar huis zal halen. Samen met haar vriend Daniel gaat ze op zoek in de gevaarlijke wereld van de Sirenen. Ook Gemma wil niets liever dan terugkeren naar haar familie en haar vriend Alex. Maar kan dat nog wel nu ze is veranderd?