Stapelgek... op Mr. Wrong RECENSIE

In Stapelgek… op Mr. Wrong volgen we het leven van de 18-jarige Andie Powers. Haar leven is een puinhoop geworden, nadat haar moeder is overleden en haar vriend met haar beste vriendin is vreemdgegaan. Weg wil ze uit Australië, weg van alle narigheid, op naar een totaal ander leven. Ze besluit te verhuizen naar Los Angeles, waar haar enige familielid, haar beroemde tante Cece, woont. Andies leven staat hierdoor meteen helemaal op z’n kop! Opeens woont ze in een enorme villa en krijgt ze een Iphone, een MacBook Air en zelfs haar eigen BMW cadeau. Bovendien wordt haar buurmeisje Jess, een beroemde actrice, haar BFF. Maar het beste van allemaal: ze leert James Hawthorn, de hunk van Hollywood, kennen, en wordt verliefd op hem. En hij op haar. James’ gemene ex ligt echter op de loer. Andies geheimen en het feit dat ze afvraagt wie ze eigenlijk is, maken de verliefdheid ook niet gemakkelijker. Kunnen ze deze hobbels overwinnen? En hebben ze samen wel een toekomst, the girl next door en de beroemde filmster?

Een modern sprookje, dat is deze Teen Chick. Meisje ontmoet jongen, zij vindt hem leuk, hij haar ook, dan lijkt het opeens helemaal fout te gaan, maar uiteindelijk loopt het toch goed af. Heel origineel is Stapelgek… op Mr. Wrong niet. Vrij voorspelbaar zelfs. Verwacht dus geen sterk en goed uitgewerkte plotten. Wat je wel kunt verwachten, is een vlot geschreven boek, waarin Kate Forster je meeneemt naar de glamorous wereld van Hollywood. Tienersterren die aan de grond zitten door verslavingen, hippe feestjes, hotte Hollywood hunks, alles komt voorbij. Stapelgek… op Mr. Wrong is heerlijk om bij weg te dromen. Om even te ontsnappen aan de dagelijkse realiteit. Om even te dromen en te denken hoe het zou zijn om in LA te wonen en in Andies schoenen te staan. Het boek is echt een feelgood-boek. Andie leeft namelijk het leven, wat voor velen een droom is. De schrijfster heeft gekozen voor verschillende perspectieven. Het boek wordt vooral vanuit Andies perspectief verteld, maar ook vanuit James’ en Nikki’s - James’ gemene ex - perspectief. Dit zorgt voor de nodige afwisseling.

Ik vond Stapelgek… op Mr. Wrong leuk om te lezen, maar ook niet meer dan dat. Het boek is echt duidelijk voor tienermeiden bedoeld. Dit blijkt niet alleen uit het simpele, oppervlakkige en onrealistische verhaal, maar bijvoorbeeld ook uit het feit dat alle grote jonge filmsterren van nu in het boek voorkomen. Tienermeiden vinden dit natuurlijk fantastisch. Voor alle andere vrouwen is het een heerlijk boek voor tussendoor, even nergens aan denken en gewoon lekker lezen. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het zonnen er aangenamer door werd, en ik denk ook dat het onder een deken of voor de open haard goed vertoeven is met dit boek. Nogmaals, realistisch en bijzonder is het niet, maar een lekker boek ter afwisseling is het wel.

Wat vond jij van deze Teen Chick?

Stapelgek... op Mr. Wrong

Kate Forster

9 augustus 2013

ISBN 9789022566985
    Uitgever Boekerij
    256 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Unlucky Break

Boekerij

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Andie Powers heeft het helemaal gehad: eindelijk is dit schooljaar voorbij. Maar deze zomer zal alles goedmaken: een enkeltje naar haar tantes huis in Los Angeles is het begin van een lange zomervakantie vol Hollywoodglamour en palmbomen langs het strand. Opeens woont Andie in een droompaleis, heeft ze een nieuwe bff, een vette bankrekening en een gloednieuwe BMW. Toch kan ze niet helemaal wennen aan deze oppervlakkige wereld. Maar als ze de jonge filmster James Hawthorn ontmoet heeft ze meteen het gevoel dat ze een klik hebben. Andie is op slag stapelverliefd maar ze weet ook zeker dat jongens als James niet op meisjes als Andie kunnen vallen. Maar wat maakt dat eigenlijk uit nu ze toch al in een droomwereld leeft?