Vergeef me RECENSIE

De verhalen van vier vrouwen in Londen worden in dit boek mooi met elkaar verweven. Eerst is er Tynice die lijdzaam moet toezien dat haar achttienjarige zoon een verschrikkelijke fout maakt. De jonge Bryony moet juist proberen om te verwerken dat ze voor altijd de liefde van haar leven kwijt is. Sara komt erachter dat haar kersverse hubby ingeschreven staat op een datingsite. En ten slotte komt prima ballerina Rachel erachter dat ze geadopteerd is. Genoeg ingrediënten dus voor een goed boek tijdens de koude wintermaanden.

Het enige minpuntje vond ik het verhaal van Sara. Persoonlijk vond ik dat ze nogal overtrokken reageerde toen ze achter het datingprofiel van haar man kwam. Ze wilde geen uitleg en direct scheiden. Ik ga hier natuurlijk niet uitleggen waarom hij nog een datingprofiel had terwijl ‘ie gelukkig getrouwd was, maar ik kan al wel verklappen dat hij zeker geen notoire vreemdganger is. Verder is het een heerlijk verhaal met behoorlijk wat zielige en verdrietige momenten, maar dat alles wel tegen de achtergrond van het sfeervolle Londen. Uiteindelijk draait het in alle vier de verhalen om de twee woordjes 'vergeef me’ en dat het moeilijk is om deze woorden oprecht te uiten, laat dit boek je wel zien.

Ben jij erg vergevingsgezind?

Vergeef me

1  2  3  4  5

De Londense Tynice Henry moet lijdzaam toezien hoe haar zoon een verschrikkelijke fout maakt. Terwijl de jonge Bryony probeert te verwerken dat ze haar grote liefde heeft verloren, ziet student Adam in haar juist de liefde van zíjn leven. Sara komt op een datingsite tot een schokkende ontdekking. En de jonge danseres Rachel ontdekt dat haar vader en moeder niet haar echte ouders zijn. Onvermoed raken deze vier vrouwen met elkaar verbonden door hun liefde voor de grote stad en de twee woorden die wel eens alles zouden kunnen veranderen.