Recensie: Ik wist het RECENSIE

In dit boek maak je kennis met Mia. Puur op gevoel zegt ze haar baan op in de marketing en opent een eigen bloemenzaak. Daarbij kiest ze niet voor een pand in het populaire centrum, maar op het idyllische stationsplein. Mia doet hard haar best om haar winkel tot een groot succes te maken. Maar de bloemenzaak brengt haar meer dan verwacht: ze ontmoet Feo. Deze man kent ze… uit haar dromen. Plots vinden allerlei mysterieuze boodschappen hun weg naar haar. Mia weet niet wat haar overkomt. Is ze gek aan het worden? Ze trekt een heleboel bijzondere verhalen aan van mensen om haar heen. Dit blijft niet onopgemerkt, vooral niet door de verslaggever Axel. Mia besluit dat ze deze bijzondere verhalen niet voor niets aantrekt en probeert haar omgeving te beschermen. Er ontstaan lastige situaties, hoe ver kan ze gaan als het gaat over het leven van iemand anders? Durft ze haar gevoel te volgen?

Chantal van Gastel heeft weer een heerlijk boek geschreven. Toen ik voor het eerst las dat er ook een tikkeltje magie in het boek voorkwam, was ik benieuwd hoe ze dit realistisch in haar verhaal had verweven. Dat heeft ze weer uitstekend gedaan, helemaal op haar eigen manier. Ook krijgt de hoofdpersoon in het boek te maken met twee charmante mannen. Als lezer krijg je al snel een voorkeur, al is deze voorkeur bij mij af en toe wel gewisseld. Deze schrijfster kan dat. Je leeft echt mee met de hoofdpersonages. Daarnaast heeft het boek een heerlijke schrijfstijl, dit was zo’n boek dat je echt niet weg kan leggen. Chantal van Gastel heeft zich wat mij betreft weer overtroffen, ik kan niet wachten op een volgend boek!

Ik wist het

1  2  3  4  5
    (9 stemmen)

Mia is niet het type dat de gebaande paden bewandelt. Puur op intuïtie zegt ze haar baan op en opent haar eigen bloemenwinkel. Mia zet alles op alles om er een succes van te maken. Maar de magie van de bloemen brengt haar meer dan ze had verwacht. Ze ontmoet Feo, de man van wie ze altijd heeft gedroomd.

En alsof dat nog niet verwarrend genoeg is, vinden plots allerlei mysterieuze boodschappen hun weg naar haar. Als een magneet trekt Mia bijzondere verhalen aan. Dit blijft niet onopgemerkt door Axel, een verslaggever die De Haai wordt genoemd. Durft Mia haar gevoel te blijven volgen? Hoezeer mag ze betrokken

raken bij de levens van anderen? En hoe kan ze ervoor zorgen dat de man van haar dromen ook de man van haar leven wordt?