Recensie: Schrijven kreng! RECENSIE

Lisette Jonkman is een van de bekendste Nederlandse chicklitschrijfsters. Na haar boeken Glazuur, Verkikkerd en Verslingerd komt ze met haar eigen hup-ga-nou-eens-schrijven-gids. Ze is zelf gek op boeken die over schrijven gaan, daarom heeft ze nu een eigen schrijfgids geschreven. Lisette helpt je met allerlei aspecten die er bij komen kijken als je een boek schrijft: valkuilen die wel heel erg lekker liggen, de meest gebruikte schrijfontwijkende smoezen, manieren om inspiratie te forceren, schrijfstopwoordjes en nog veel meer. Er staan ook een aantal opdrachten in het boek waarbij je zelf aan de slag gaat met haar tips. Ze noemt dit zelf het boek ‘voor iedereen die bruist van de ideeën, maar bang is voor de knipperende cursor’.

Na het lezen van Lisette’s boeken en aangezien ik zelf graag schrijf, moest ik dit boek wel lezen. Ten eerste is de vormgeving van het boek super mooi gedaan. Op iedere bladzijde vind je vrolijke kleuren, tekeningetjes en meestal bijpassende foto’s. Daardoor wordt dit boek niet saai om te lezen, al zou het dat zonder die toevoegingen waarschijnlijk ook niet worden. In het boek herken je weer veel van Lisette: ze maakt veel grapjes maar er wordt ook echt serieus advies gegeven. Na het lezen van dit boek krijg je zeker inspiratie. Omdat ik zelf al enige tijd schrijf wist ik al wat dingen, maar Lisette geeft met dit boek veel goede en bruikbare tips. Ik raad het daarom iedereen aan om dit boek te lezen die graag een boek zou willen schrijven!

Schrijven kreng!

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Tips & trucs van de grappigste schrijfster van Nederland. Voor iedereen die bruist van de ideeën, maar bang is voor de knipperende cursor.
    Je wilt een romantisch, grappig en meeslepend verhaal schrijven, maar hebt geen idee waar je moet beginnen? Of misschien zit je vast in een verhaal en kun je wel wat tips gebruiken om verder te gaan? Schrijfster Lisette Jonkman deelt haar tips, blunders en misstappen met je.