Recensie: Dreiging en duisternis RECENSIE

Dreiging en duisternis begint waar boek één is geëindigd. Alina en Mal zijn op de vlucht van de Duisterling en ze zijn onderweg naar een nieuw land om daar samen een nieuw leven te beginnen. Alina moet haar krachten verbergen en dit gaat ten kosten van zichzelf. Maar Alina kan niet lang op de vlucht blijven en haar verleden haalt haar in. Uiteindelijk keert ze samen met Mal terug naar Ravka om te vechten tegen de Duisterling. Maar zijn haar krachten sterk genoeg en is er een mogelijkheid om sterker te worden…

Dreiging en duisternis is het tweede deel in de Grisha serie. En ik zeg het maar gelijk, maar wat een geweldig boek! Waar deel één al heerlijk was is dit boek nog beter. Je zit zo in het verhaal dat ik het boek niet kon weg leggen. En tjah dan betekende dat maar dat ik tot twee uur in de ochtend aan het lezen was. Het leuke aan dit boek is dat Alina een veel sterker persoon is geworden. Ze weet wie ze is en wat ze wil bereiken en daar kan ik me wel in vinden. Er zijn een aantal nieuwe personages maar die zijn echt een toevoeging aan het verhaal. Ik zou vooral meer willen weten over de kaperkapitein... Alina haar liefdesverhaal met Mal zet zich ook voort maar ontwikkelt zich toch op een interessante en logische manier. Maar dit verhaal draait zeker niet om een liefdesverhaal. Boek twee zit vol met actie, piraten, magie en monsters en het is zeker minder lief dan boek één.

Als je dus opzoek bent naar een nieuwe trilogie om te lezen dan kan ik je deze serie echt aanraden! En als je boek één hebt gelezen ben ik benieuwd of je net zo enthousiast bent als ik!

Dreiging en duisternis

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Dreiging en Duisternis is het tweede deel van De Grisha-trilogie.

Duisternis vergaat nooit.

Opgejaagd door het Eerste en Tweede Leger en achtervolgd door nare herinneringen, probeert Alina samen met Mal een nieuw leven op te bouwen in een onbekend land. Ze moet haar identiteit als Lichtheerseres verborgen houden om niet gevonden te worden door haar tegenstander, de Duisterling.

Alina kan haar verleden en toekomst helaas niet lang blijven ontvluchten. Met behulp van een beruchte vrijbuiter, weet Alina veilig terug te keren naar Ravka. Ze is vastberaden om te vechten tegen de duistere krachten die zich in het land verzamelen. Maar terwijl haar magische krachten groeien, glijdt Alina verder en verder af in het gevaarlijke spel van de Duisterling –en verder weg van Mal.

Alina moet kiezen tussen haar land, haar macht en de liefde waarvan ze altijd dacht dat hij haar op het juiste pad zou houden.