Recensie: Vergeet haar niet RECENSIE

Branna O'Dwyer is een van de drie heksen die voorbestemd is om de kwaadaardige Cabhan te verslaan. Samen met haar cirkel die bestaat uit haar familieleden Connor en Iona, smeedt ze plannen om hem na eeuwen eindelijk te verslaan. Maar ook hun vrienden Boyd (Iona's vriend), Meara (Connor's vriendin) en Branna's ex Fin vormen samen een sterke cirkel. Samen gaan ze de uitdaging aan om voor eens en altijd het kwaad te verslaan, maar kan Branna zich focussen op deze taak als de band met haar ex Fin weer sterker wordt? Ondanks hun geschiedenis en het teken dat hij draagt?

Volgens mij heb ik onder een steen geleefd, maar voor deze trilogie had ik nog nooit een boek gelezen van Nora Roberts. En ik kan je beloven, dit is zeker niet het laatste boek van haar dat ik zal lezen. De mix van het gewone leven in Ierland en het leven van de drie heksen wordt moeiteloos door Nora Roberts gecombineerd, wat het verhaal geloofwaardig maakt. In het eerste boek van deze trilogie 'Meer dan liefde' moest ik even wennen aan de opbouw van het boek. Elk boek begint namelijk met twee hoofdstukken die zich afspelen in de dertiende eeuw en in het begin was het voor mij lastig om door deze twee hoofdstukken te komen. Dit went echter al snel, mede dankzij de vlotte schrijfstijl en de beeldende omschrijvingen. Wat ik ook erg prettig vindt is de structuur in deze trilogie. In het eerste boek laat Nora Roberts je kennismaken met de drie heksen, vanuit het oogpunt van Iona. In het tweede boek zetten ze de reis voort, maar dan wordt het verhaal verteld door Connor. En tot slot leef je mee met Branna. Hierdoor zijn de drie boeken met elkaar verbonden. Er wordt gezegd dat je deze boeken ook los van elkaar kunt lezen, maar ik zou je aanraden om alle drie te lezen. Vooral omdat de verhaallijnen elkaar dan versterken en je meer van de onderliggende banden zult begrijpen.

Ik kan niet wachten om meer boeken te lezen van Nora Roberts, want deze trilogie heb ik met veel plezier gelezen. De serie, en daarmee ook 'Vergeet haar niet', krijgt van mij 5 sterren.

Vergeet haar niet

1  2  3  4  5

Branna O'Dwyer geniet van haar leven. Ze is eigenaar van de goedlopende The Dark Witch-shop, en met haar vriendelijke hulpvaardigheid heeft ze een hechte band gesmeed met vrienden en familie. Ooit had ze korte tijd iets moois met Fin Burke, maar bloedbanden en geschiedenis verhinderden hun samenzijn. Als Branna en Fin toch weer voor elkaar bezwijken, hebben ze al hun kracht en loyaliteit nodig om te zegevieren in het gevecht met het kwaad dat hun familie al eeuwenlang achtervolgt.