Recensie: Mijn nacht ontkend RECENSIE

Nu Livy het geheim van Miller heeft ontdekt, wil ze niks met hem te maken hebben. Miller denkt er echter compleet anders over: hij zou er alles voor doen om haar weer in zijn leven te krijgen. Het is echter de vraag of, als Livy Miller vergeeft, ze zich wel kan beschermen tegen de overige geheimen die hij met zich meedraagt. Daar komt ook nog eens bovenop dat er aardig wat mensen zijn die Livy het liefst zien verdwijnen uit Miller zijn leven... En er alles voor doen om dat te bereiken.

Het eerste boek uit de Mijn nacht-serie vond ik een fijn, luchtig boek. De verhaallijn was niet heel origineel, maar het boek las wel heerlijk weg. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor Mijn nacht ontkend. Ondanks dat ik de personages soms bijzonder frustrerend vind en het verhaal voorspelbaar is, vind ik dit een heel fijn verhaal om even tussendoor te lezen. Livy en Miller verschillen compleet van elkaar, maar het is wel duidelijk dat de twee enorm om elkaar geven. Als lezer wil je dan ook graag weten hoe hun verhaal verdergaat, waardoor het dikke boek zo gelezen is. En ondanks dat ik Miller soms iets te bezitterig en creepy vind, zijn er ook momenten dat ik hem stiekem toch ook wel een beetje leuk vind.

Jodi Ellen Malpas sluit dit boek met een flinke cliffhanger af, waardoor je het liefst direct in het volgende (en laatste) boek wilt duiken. Dit boek is niet perfect, maar als je op zoek bent naar een erotische serie, dan kan ik je deze zeker aanraden. Wel vind ik het enorm hinderlijk dat de vertaling erg slordig is. Dan heb ik het over dt-fouten, woordjes die missen en rare zinnen als: ‘Maar ik word afgeleid van mijn zoektocht naar waterkoker als mijn huid zachtjes te tintelen.’ Jammer, want het leidt enorm af van het verhaal en het moedigt mij als lezer alleen maar aan om het laatste boek in het Engels te lezen, zodat je je geen zorgen hoeft te maken om vertaalfouten.

Mijn nacht ontkend

Jodi Ellen Malpas

12 november 2014

ISBN 9789401603317
    Uitgever Xander
  • Oorspronkelijke titel:

One night: Denied
  • Ondertitel:

Mijn nacht # 2

Xander

Erotische roman

1  2  3  4  5
    (9 stemmen)

De vurige verhouding tussen Livy en de mysterieuze M wordt opnieuw op de proef gesteld wanneer schokkende ontdekkingen aan het licht komen. M mag dan ongelooflijk rijk zijn, adembenemend mooi en een meester in het bespelen van Livys verlangens, hij is ook gevaar- lijk. Hoe lang kan hij Livy nog beschermen tegen zijn zonden, zijn vijanden en bovenal: tegen zichzelf? Livy wil nog steeds het licht in Ms donkere wereld zijn. Maar als ze opnieuw op een afschuwelijk geheim stuit, moet ze beslissen of M nog wel te redden is. Kan ze zich eindelijk verlossen uit zijn greep? Mijn nacht Ontkend is het tweede deel uit de zinderende en stoute Mijn nacht-trilogie.

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane