Recensie: Zin RECENSIE

Zin is de Nederlandse variant op de American 'girl next door' ontmoet wereldberoemde DJ. Hoe vaak lezen we wel niet een chicklit die over dit scenario gaat? Het antwoord is vast vaak, maar ook schrijvers/schrijfsters van eigen bodem kunnen er wat van! Zin is de debuutroman van Jackie van Laren en is het eerste deel van de Q serie die uiteindelijk een trilogie zal worden. Nierika-Namasté de Wit, a.k.a. Nina de Wit, is door haar hippie-ouders totaal niet burgerlijk opgevoed, maar verlangt eigenlijk enorm naar een burgerlijk leven. Als de vacature voorbij komt van een PA (personal assistant) van de wereldberoemde DJ Wessel Quist, artiestennaam Q, dan solliciteert ze direct. Ondanks haar gebrek aan ervaring wordt ze voor 30 dagen aangenomen als PA, met als bijzondere voorwaarde dat geen van beide het contract op mag zeggen voordat die 30 dagen voorbij zijn. Kan Nina omgaan met de excentrieke Q die bekend staat om zijn seksdrive en zijn missie om zoveel mogelijk mensen op afstand te houden?

Is Zin het Nederlandse antwoord op Fifty Shades of Grey? Ik vind van niet. Waar Fifty Shades of Grey hele expliciete (en grove) scenes bevat, is Zin veel netter en laten ze de speeltjes achterwege. Jackie van Laren neemt je mee in niet alleen de zoektocht van Nina die een normale baan wil, maar ook in het leven van Q die langzaam zijn muren afbreekt en Nina steeds meer toelaat. Een spannende reis die zich afspeelt over de hele wereld, want Q heeft als succesvolle internationale DJ natuurlijk een echt jetset leven. Ik vind dit boek een zeer geslaagd debuut en denk ook dat het de chicklit-lovers echt aan zal spreken. Jackie heeft een prettige schrijfstijl en het verhaal bevat voldoende vaart, mede door de deadline van 30 dagen. Wat ik als fanatiek lezer ook erg prettig vind, is dat de andere twee delen van deze serie het eerste deel snel zullen opvolgen. Dus geen boek waarvan het vervolg pas een jaar later komt. Een aanrader!

Zin #1

Jackie van Laren

10 juni 2015

ISBN 9789022573730
    Uitgever Boekerij
    352 pagina's
  • Ondertitel:

Mijn maand met Q - De Q serie, deel 1

Boekerij

New Adult

1  2  3  4  5
    (7 stemmen)

Iedereen kent de schathemelrijke, razend aantrekkelijke Wessel Quist, bijnaam Q. Hij is een wereldberoemde trance-dj, producer, en de oprichter van het Moonbeam-event: een internationaal openlucht dance-feest bij volle maan waar alles en iedereen in zilver gehuld is. En ondanks zijn overvolle agenda slaagt Q er ook nog in er een woest liefdesleven op na te houden: hij is een beruchte player met een onnavolgbare seksdrive. Nina de Wit solliciteert bij Q Productions op de vacature van personal assistant voor Q. Ze wil na haar hippieachtige, grenzeloze opvoeding niets liever dan een burgerlijke baan, huis en man. Maar Q, gedreven door iets onbespreekbaars uit zijn verleden, blijkt allesbehalve burgerlijk te zijn.