Recensie: New York in 40 dates RECENSIE

Diana werkt op de marketingafdeling van een grote academische uitgeverij en heeft een bucket list: 1) een huis kopen en dat naar eigen smaak verbouwen en opknappen, 2) in New York wonen, 3) een boek schrijven. Een paar jaar geleden is ze begonnen aan punt 1 van haar bucket list, maar onlangs zei haar vriend dat hij het niet meer ziet zitten. Kort daarna biedt haar baas haar een unieke ervaring aan: een baan in New York. Met beide handen grijpt Diana deze kans aan en een paar maanden later kan ze het tweede punt van haar lijstje afvinken. Maar dan woon je in New York, en dan? Aan de hand van 40 dates leert ze de stad op haar duimpje kennen. Sommige dates en mannen zijn spannend en verrassend, andere juist slaapverwekkend en totaal niet de man van die leuke profielfoto. Een aantal eindigen zelfs in een romantische en zinderende nacht (soms zelfs nachten). En met New York in 40 dates kan Diana punt 3 ook afvinken. Mission accomplished!

Om direct maar met de deur in huis te vallen: wat een heerlijk boek! Diana (zowel de schrijfster als het hoofdpersonage) is een gezellige, Hollandse vrouw met een geweldige dosis humor. Ze omschrijft zichzelf op haar profiel als een echte Viking, oftewel een grote, blonde vrouw. Ik zal je de hilarische uitspraken van Diane besparen, die moet je gewoon echt zelf gaan ontdekken! Ik raad dit boek aan iedereen aan die van een vlotte schrijfstijl houdt, geen ellenlange verhalen, maar juist korte en bondige hoofdstukken waarin iedere keer weer een andere verrassende date centraal staat. Ik heb echt genoten van New York in 40 dates en het boek bijna in een keer uitgelezen. Dus snel gaan kopen en meenemen in je koffer!

New York in 40 dates

1  2  3  4  5

Diana is tweeëndertig en single als ze naar New York verhuist. Ze schrijft zich in op een datingsite. Aan de hand van haar dates leert ze de stad en zijn inwoners kennen. De ontmoetingen met de verschillende mannen zijn spannend, grappig en soms expliciet. In New York in 40 dates neemt Diana de lezer mee op een persoonlijke ontdekkingsreis door New York, en in het bijzonder: de New Yorkse datingscene.

'Heb je al een stalker?' vraagt Dave.
    'Een stalker?!' Ik moet lachen. Wat een vraag. 'Nee, je bent mijn eerste date, weet je nog?'
    'Je kunt niet daten in New York zonder een stalker te hebben,' zegt hij terwijl hij naast me achteroverleunt op de bank en van zijn sigaret geniet.