Recensie: Onvoorwaardelijk RECENSIE

Tate heeft besloten om bij haar broer Corbin in te trekken. Wanneer ze bij zijn appartement aankomt, vindt ze een dronken man bij de deur. Dit blijkt een goede vriend van haar broer te zijn. Zijn naam is Miles. Hij is erg mysterieus en vooral heel erg knap! Tate valt voor hem en ook zij heeft zijn aandacht getrokken. Hij maakt alleen meteen duidelijk dat ze samen geen toekomst op kunnen bouwen. Ze kunnen alleen maar seks hebben, meer niet. Kan Tate dit aan?

Onvoorwaardelijk is een van de betere boeken die ik dit jaar heb gelezen. Dit boek was anders dan dat ik verwacht had en dit bedoel ik alles behalve negatief. De cover ziet er spannend uit: donker met twee mensen die intiem bij elkaar staan. Ik had dus nooit kunnen denken dat dit best een emotioneel boek bleek te zijn. Dat was een verassing voor mij en deze sloeg in als een genadeklap! Ik heb zelfs een paar traantjes moeten wegpinken. Het boek kent zeker niet alleen zijn emotionele kant. Het boek werkt zich namelijk naar deze emotionele kant toe, wat je ook heel erg nieuwsgierig maakt.

De hoofdstukken worden om en om verteld van uit het perspectief van Tate en van Miles. De hoofdstukken die beschreven worden vanuit het perspectief van Tate spelen zich af in het heden, terwijl de hoofdstukken die vanuit het oogpunt van Miles beschreven worden zich zes jaar geleden afspeelden. Op deze manier kom je er beetje bij beetje achter wat Miles schuilhoudt en waarom hij zelf geen liefde wil voelen voor Tate.

Beiden zijn zeer fijne personages om te volgen. Persoonlijk trok het verhaal van Miles mij meer aan. Er is hem namelijk iets heel heftigs overkomen in het verleden. Natuurlijk wil je heel erg graag weten wat er dan gebeurd was, vandaar dat je ook niet kan wachten totdat je weer bij een hoofdstuk van Miles bent gekomen. Dit had op mij het effect dat ik dit boeken binnen no-time uit had gelezen. Als je dan eindelijk bij de waarheid bent gekomen, voel je je zo opgelucht. Dit had de schrijfster, Colleen Hooven, heel erg goed gedaan. Bij dit boek liet ze je – bij wijze van spreken – niet slapen totdat je wist wat er met Miles gebeurd was.

Dit is dus een boek dat mij onverwachts heel erg geraakt had. Dit is het eerste boek dat ik van Colleen lees en ik ben zeker van plan er meer te lezen. Als haar boeken net zo goed zijn als Onvoorwaardelijk, heb ik er een nieuwe favoriete schrijfster bij!

Onvoorwaardelijk

1  2  3  4  5
    (13 stemmen)

Onvoorwaardelijk, de emotionele rollercoaster van New York Times-bestsellerauteur Colleen Hoover! Als Tate haar nieuwe buurman Miles ontmoet weet ze zeker dat het geen liefde op het eerste gezicht is. Zelfs ‘vrienden’ is een groot woord. Het enige wat ze gemeen hebben, is een ongekende wederzijdse aantrekkingskracht. Miles wil geen liefde, Tate heeft geen tijd voor liefde, dus blijft over: seks. Miles heeft wel twee voorwaarden waar Tate zich aan moet houden: geen vragen over het verleden en geen verwachtingen voor de toekomst. Kan Tate dit volhouden? En wat houdt Miles voor haar verborgen?