Recensie: The good girl RECENSIE

Colin Thatcher heeft de opdracht gekregen Mia Dennett te ontvoeren, de dochter van een belangrijke rechter. Het is de bedoeling dat hij haar aflevert bij zijn opdrachtgever, maar in plaats daarvan besluit hij haar mee te nemen naar een blokhut. Een zenuwslopende tijd breekt aan: zowel voor Mia, Eve (haar moeder) als Gabe (de rechercheur die over de zaak gaat). De zoektocht naar Mia begint, maar het is maar de vraag waar ze is en of ze überhaupt nog leeft.

Op de cover van The good girl wordt de vergelijking gemaakt met Gone Girl. Het boek heb ik nog niet gelezen, maar de film vond ik erg goed en mijn verwachtingen voor dit boek waren dan ook hoog. Helaas zijn deze verwachtingen niet waargemaakt en heb ik mijzelf moeten dwingen om dit boek uit te lezen.

De manier waarop het verhaal verteld wordt, haalt de spanning compleet uit het boek. Je krijgt namelijk het verhaal te horen van tijdens de ontvoering, maar ook na de ontvoering. Deze twee tijdlijnen wisselen per hoofdstuk. Helemaal prima, maar het resultaat is wel dat je al weet hoe het Mia afgaat na de ontvoering. Het verhaal wordt verteld door drie mensen (Gabe, Colin en Eve), maar alleen de hoofdstukken van Colin vond ik enigszins interessant. De hoofdstukken van Gabe en Eve vond ik over het algemeen maar weinig toevoegen en ik had dan ook soms de neiging om die hoofdstukken over te slaan.

Het boek is niet slecht geschreven, maar de manier waarop het verteld wordt, was wat mij betreft geen succes. Het einde is een flinke plottwist, maar écht verrassen deed het niet. Al met al vond ik The good girl dus niet veel bijzonders. En om heel eerlijk te zijn, was ik ook best blij toen ik dit boek eindelijk uit had gelezen.

Het goede meisje

1  2  3  4  5

Colins taak is duidelijk: hij moet Mia Bennett - dochter van een prominente rechter - ontvoeren en haar afleveren bij zijn opdrachtgevers. Maar uiteindelijk kan hij het niet over zijn hart verkrijgen haar achter te laten bij die meedogenloze misdadigers, en duikt hij met haar onder in een hut op het platteland. Een zenuwslopende tijd breekt aan. Voor Colin en Mia, die samen vastzitten in een claustrofobische situatie. En voor Mia's familie, die geen idee heeft waar ze is gebleven en of ze nog leeft...