Recensie: After #1 Hier begint alles RECENSIE

Het leven van de achttienjarige Tessa loopt op rolletjes. Ze heeft een lieve vriend en ze gaat eindelijk studeren aan de universiteit! Wanneer ze aankomt bij haar studentenkamer, maakt ze kennis met haar kamergenootje Steph en later ook met Hardin. Hardin is het tegenovergestelde van Tessa. Hij zit onder de piercings en tatoeages, en hij gedraagt zich erg ongemanierd. Zonder dat Tessa het door heeft, en zonder dat ze het wil, kruipt Hardin haar leven binnen. Hij heeft een erg grote impact op haar. Kan de liefde van haar vriendje op tegen de onweerstaanbare Hardin?

Toen ik de boeken zag, schok ik een beetje van de dikte. Het eerste deel van deze After-serie telt 524 pagina’s. Echter kan ik je vertellen dat deze pagina’s letterlijk zijn omgevlogen. Tijdens het lezen merkte ik totaal niet dat het een dik boek was. Het boek telt in totaal namelijk 97 hoofdstukken, dus dat zijn gemiddeld 5 tot 6 pagina’s per hoofdstuk. Doordat de hoofdstukken zo kort zijn, ben je snel geneigd om nog een hoofdstuk te lezen, terwijl je al tegen jezelf hebt gezegd dat je het boek weg zou leggen. Daarbij maakt Anna ook gebruik van makkelijke woorden en vrij korte zinnen, wat ook het leestempo verhoogt.

Daar komt ook nog eens bij kijken dat ik, puur en alleen al om het verhaal, het boek niet kon wegleggen. Hardin mocht dan wel een zeer onfatsoenlijke jongen zijn, toch snapte ik wel waarom Tessa voor hem viel. Want áls hij dan eens lief en vriendelijk deed, betekende dit extra veel voor haar. Tessa had echter nog wel een vriendje thuis zitten, waar ze niet helemaal eerlijk tegen is. Ik kon me af en toe dus ergeren aan sommige beslissingen die ze maakte, omdat ik die zelf nooit zou maken.

Het hele boek is beschreven vanuit het perspectief van Tessa. Om eerlijk te zijn stoorde me dat op een gegeven moment. Ik kon me soms best aan Tessa ergeren, en dan bedoel ik in de zin van de keuzes die ze maakt. Daarbij was ik ook erg benieuwd hoe Hardin tegen Tessa aan keek. Ik kon namelijk echt geen hoogte van hem krijgen. Tijdens de plottwist werd het me pas duidelijk gemaakt waarom er niet vanuit Hardin’s perspectief werd geschreven. Het einde knalde erin als een bom en een hoop dingen vielen op zijn plek.

Deze After-serie is ontdekt via Wattpad, een community waar iedereen zijn/haar verhalen op kan zetten. Ook wordt hier veel fanfiction op geplaatst. Deze serie is een ‘fanfiction’ van One Direction. Er komen vijf jongens in voor, die ieder de leden van de band moeten voorstellen. Echter merk je daar tijdens het lezen helemaal niets van. Er wordt namelijk helemaal niets gedaan met een band en die vijf jongens zijn gewoon studenten. Ik kreeg wel steeds spontaan liedjes van One Direction in mijn hoofd, omdat ik toch vanzelf de personages in het boek vergeleek met de bandleden. Er worden trouwens wel andere namen gebruikt.

After #1: Hier begint alles vond ik leuker dan verwacht. Het is een heerlijk boek om lekker mee op de bank te kruipen op een regenachtige dag.

After 1 - Hier begint alles

Anna Todd

11 maart 2015

ISBN 9789022572955
    Uitgever Boekerij
    528 pagina's

Boekerij

New Adult

1  2  3  4  5
    (11 stemmen)

De achttienjarige Tessa Young heeft haar vriendje en overbezorgde moeder achtergelaten om te gaan studeren aan de universiteit van Washington. Dit had ze al jaren gepland en ook de rest van haar toekomst lijkt al helemaal vast te liggen. Maar dan ontmoet ze Hardin. Hij is onaardig en zit onder de tattoos en piercings. Zonder dat ze het wil weet Hardin een grote passie in Tessa naar boven te halen. Ze leert zijn wilde en romantische kant kennen en wordt gedwongen een keuze te maken tussen haar vertrouwde jeugdvriendje Noah, en een toekomst die spannend, nieuw en onbekend is...