Recensie: Op eigen benen RECENSIE

Op eigen benen gaat over Bailey. Bailey wil heel graag actrice worden, en gelukkig heeft ze de auditie gewonnen van een Broadway-musical. Zonder te twijfelen besluit ze haar droom achterna te gaan en naar New York te verhuizen. Maar is ze in New York wel zo gelukkig? Ze mist haar familie en vriendje enorm. Cody heeft een baan aangenomen om dichter bij zijn moeder te zijn. Maar de afstand drijft hun langzaam van elkaar af...

Op eigen benen is écht een vrouwenboek. Het bevat drama en romantiek, en het gaat veel over dromen najagen. Bailey besluit haar droom te volgen, maar komt er achteraf achter dat het misschien niet de juiste keuze was. Het boek gaat daarom ook veel over keuzes maken en dat is erg realistisch. Het verhaal zou zo kunnen gebeuren en dat wekte mijn interesse nog meer. Bailey is een meisje waarin ik mezelf ook wel herken. Ambitieus, maar ook erg gericht op familie.

Het boek heb ik met veel plezier gelezen. Wat ik ook vooral leuk vond was dat niet alleen Bailey aan het woord kwam, maar ook haar vriendje Cody. Je leert hem ook beter kennen en daardoor kun je je beter inleven in allebei de situaties. Ik bleef hopen dat het goed zou blijven gaan tussen hun en daardoor kon ik niet stoppen met lezen. Het wekte soms ook wat frustratie bij me op.

Karen Kingsbury vind ik ook erg prettig schrijven. Zinnen hoefde ik niet meerdere keren over te lezen. Het was makkelijk te begrijpen en ook heeft ze weinig gebruik gemaakt van moeilijke woorden. Op eigen benen krijgt van mij zeker vier hartjes.

Op eigen benen #1

1  2  3  4  5

'Op eigen benen' van Karen Kingsbury is het eerste deel in een serie over Bailey Flannigan, die het hoopt te schoppen tot musicalster.

Na het winnen van de auditie voor een Broadway-musical grijpt Bailey deze kans om haar droom te verwezenlijken. Ze laat het vertrouwde Bloomington achter zich en verhuist naar New York. Maar is ze ook echt klaar om haar familie en vrienden te verruilen voor de eenzaamheid van de grote stad? En hoe zit het met Cody? Kan hun liefde dit wel overleven? Cody neemt een baan aan in een klein stadje om dichter bij zijn moeder te zijn. Nieuwe vrienden en de grote afstand maken dat zijn relatie met Bailey barstjes gaat vertonen.

Deze serie over Bailey Flannigan volgt op de serie 'Het witte doek'. Ook in deze serie kun je verder lezen over je favoriete personages uit de eerdere romans over de familie Baxter.

• Delfts grauw - Mascha Schoonakker & Bibi van Leeuwen

• Terug naar Toscane - Kat Devereaux