Recensie: Hij is van mij RECENSIE

Zara heeft een nieuwe baan: manager bij de winkel Next View. Ze heeft er ontzetttend veel zin in, maar haar enthousiasme wordt al snel vervangen door een gevoel van onbehagen. Haar collega's doen vreemd tegen haar, de eerdere manager die is ontslagen komt steeds langs en ze voelt zich continu bekeken. Dan heeft ze ook nog thuis haar oma om voor te zorgen, waarmee het met de dag slechter lijkt te gaan. Langzaam krijgt ze het gevoel dat ze gek aan het worden is. Gelukkig is daar Eliza, die de zorg voor Zara's oma op zich neemt. Maar als een van Zara's collega's wordt vermoord, is Zara radeloos. Al helemaal als ze hoort dat de meerderheid van haar collega's haar verdenkt van de moord. Zara komt erachter dat iemand een Twitteraccount heeft aangemaakt onder haar naam en verdachte berichtjes plaatst. Ook vindt ze steeds briefjes of foto's in haar brievenbus. Wie wil Zara erin luizen, en belangrijker nog, waarom?

Chinouk Thijssen, de schrijfster van dit boek, heeft dit boek al eerder uitgebracht. Ze heeft het boek helemaal herschreven en uiteindelijk is deze young adult thriller tot stand gekomen. Hij is van mij past dan ook perfect in het young adult plaatje. Chinouk heeft een fijne schrijfstijl en je vliegt door de bladzijdes heen, mede door de korte hoofdstukken. Ik vond Zara een sterk hoofdpersonage en kon me goed in haar verplaatsen. Je denkt met haar mee: wie van haar collega's zou haar erin willen luizen? Zo ongeveer iedereen is aan bod gekomen, maar de uiteindelijke dader had ik in het begin nooit verwacht. Ik had over dit personage nog gedacht dat hij/zij zo lief en aardig was! Zo zie je maar hoe knap het is om een thriller te schrijven en de lezer op het verkeerde spoor te zetten. Van mij had alleen de relatie tussen Zara en Arthur wel wat meer uitgewerkt mogen worden. Ik had geen idee wat Zara nou precies in Arthur zag en waarom ze bij hem bleef. Ook had ik wel wat meer willen weten over het einde en de motieven van de dader.

Hij is van mij is een spannende thriller die je niet loslaat. Ik heb het boek binnen 24 uur uitgelezen, je moet gewoon weten wie de dader is en hoe het afloopt. En ja, ook ik geef het toe: ik werd er een beetje bang van. Ik wil zeker nog meer lezen van Chinouk Thijssen!

Hij is van mij

1  2  3  4  5

Had ik deze baan maar nooit gekregen. Had ik Arthur maar nooit ontmoet. Helaas kunnen we dit soort dingen alleen achteraf zeggen.

Wanneer Zara in de winkel Next View komt te werken ontmoet ze Arthur. Hij is leuk, charmant en geeft haar alle aandacht. Haar verliefdheid is niet tegen te houden, maar Arthur heeft meer aanbidders. Sommige gaan wel heel ver om hun doel te bereiken: Zara uit de weg werken. Ze heeft het gevoel dat ze continu in de gaten wordt gehouden, en wanneer een van haar collega's vermist lijkt te zijn, wordt Zara al snel als verdachte aangewezen.