Recensie: Ik ben er RECENSIE

Als je houdt van romans, dan is het boek Ik ben er zeker iets voor jou. Het verhaal gaat over Elsa en Thibault. Elsa ligt al zeven maanden in coma door een ski-ongeluk. Artsen hebben het al bijna opgegeven, maar ze weten niet dat Elsa nog wel kan horen.

Thibault is een jongen die ook regelmatig te vinden is in het ziekenhuis. Zijn broer heeft een auto-ongeluk gehad en hierbij twee meisjes om het leven gebracht. Thibault kan het niet verwerken en is enorm boos en verdrietig. Daarom gaat hij niet op bezoek bij zijn broer, maar zet hij alleen zijn moeder af. Op een dag wil hij toch zijn broer bezoeken, maar dan loopt hij perongeluk de verkeerde kamer binnen. Daar ligt Elsa. Hij besluit tegen haar te praten. Ze praat niet terug, maar hij weet zeker dat ze hem hoort. Vanaf dat moment kunnen ze niet zonder elkaar.

Ik ben er is een ontroerende roman over twee liefdes die ontzettend graag bij elkaar willen komen. Ze hebben een connectie, ondanks dat ze niet echt tegen elkaar kunnen praten. Thibault doet er alles aan om Elsa te redden, ondanks dat de artsen Elsa geen kans meer geven. Elk hoofdstuk wordt afgewisseld tussen Elsa en Thibault. Zo leer je allerbei de personages erg goed kennen en kun je je ook beter inleven in de situatie. Het was niet verwarrend en het maakte het boek een mooi geheel.

Het boek was op sommige momenten erg frusterend, omdat je wilt dat de artsen weten dat ze kan horen. Maar aan de andere kant is het ook enorm ontroerend om te zien hoe de liefde opbloeit tussen de twee. Het boek neemt je mee en houd je vast. Ik kon telkens niet stoppen met lezen omdat het boek erg veel emotie opwerkte. De schrijfstijl van Clélie Avit is ook prettig. Het boek is vertaalt, maar op een hele goede manier. Het boek had ik best snel uit omdat de tekst erg makkelijk te begrijpen was. Ik heb geen moment terug moeten lezen omdat ik het niet begreep.

Dit boek krijgt volmondig 4 hartjes van mij. Ik heb in tijden niet zo'n kwetsbaar en mooi boek gelezen. Als je vaak romans leest, dan moet je Ik ben er zeker lezen. Daar ben ik van overtuigd.

Ik ben er

Clélie Avit

10 oktober 2015

ISBN 9789401604543
    Uitgever Xander
    264 pagina's

Xander

1  2  3  4  5

Sinds zeven maanden voelt Elsa niets meer: geen kou, geen honger, geen pijn en vooral geen angst. Ze is in coma. Thibault wordt gekweld door verdriet en woede, sinds de dag dat zijn broertje een auto-ongeluk veroorzaakte waarbij twee jonge meisjes omkwamen. Als hij – geteisterd door slaaptekort – de verkeerde ziekenhuiskamer binnenloopt, ziet hij Elsa roerloos in haar bed en besluit tegen haar te praten. Ze praat niet terug, maar hij weet zeker dat ze hem hoort. Terwijl de doktoren, vrienden en familie hun hoop voor Elsa’s herstel verliezen, groeit in Thibault juist de overtuiging dat ze voor elkaar bestemd zijn. 'Ik ben er' is een hartverscheurend liefdesverhaal.

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane