Recensie: Rode koningin RECENSIE

Mare Berrens leeft in een wereld waarin er onderscheid wordt gemaakt tussen mensen met zilver bloed en rood bloed. Want mensen met zilver bloed beschikken over speciale krachten, de kracht van goden. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze zich hebben verheffen als een superieur ras en zodoende regeren over de Rode.  De Rode leven in armoede terwijl de Zilveren als koningen wonen. Mare is een dief en heeft geen beroep en probeert te zorgen voor haar familie terwijl haar broers in de oorlog vechten. Maar omdat ze geen beroep uitoefent moet ze op haar achttiende het leger in. Maar dan ontmoet ze iemand die haar een baantje bezorgd in het paleis. En hier komt ze in aanraking met de Koninklijke familie en ontdekken ze bij Mare een kracht die onmogelijk hoort te zijn want ze heeft rood bloed.

De Rode koningin is een internationale YA-bestseller van Victoria Aveyard. En dit is te merken want wat een geweldig boek! Als je eenmaal begint kan je het boek niet meer weg leggen. Ik las het tijdens het koken, eten, tandenpoetsen ik kon niet meer stoppen en moest weten hoe het zou eindigen. Mare is een personage waar je met liefde over leest en de wereld van de Rode koningin is geweldig verzonnen. Dit wordt de nieuwe Divergent serie! De film rechten zijn al verkocht aan de makers van Divergent.  En dit gaat zeker de nieuwe hit worden!

Wat ik helaas jammer vind, is dat er nergens wordt aangegeven dat dit het begin van een serie is. Maar dit is dus wel het geval. Op deze manier ga ik ervanuit dat ik een einde krijg maar dit was dus een deel één. Maar het boek krijgt nog steeds 5 hartjes want dit is niet de fout van schrijfster natuurlijk. Een echte aanrader!

Rode koningin

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

In de wereld van de zeventienjarige Mare Berrens hebben mensen zilver of rood bloed. Mare en haar familie zijn geboren als lage Roden, voorbestemd om de elite van Zilveren te bedienen. Bovendien bezitten de Zilveren bovennatuurlijke krachten, waardoor ze zo sterk zijn als goden. Als haar beste vriend in het leger moet gaan dienen zet Mare alles op alles om zijn vrijheid terug te winnen. Het lukt Mare om toegang te krijgen tot het koninklijk paleis, waar ze oog in oog komt te staan met de koning. Hij ontdekt bij Mare een verborgen gave – een kracht waarover ze niet had kunnen beschikken – haar bloed is immers rood…