Recensie: Faye en Sean, a love story RECENSIE

Faye en Sean, a love story is het debuut van de Nederlandse Marina Folkers. Ik vind het ontzettend leuk om boeken van Nederlandse bodem te lezen, dus mijn interesse was meteen gewekt.

Het boek draait om de relatie tussen Faye en Sean. Als Faye tien jaar oud is komt ze door haar eigen nieuwsgierigheid in een rivier terecht. Ze wordt gered door de oudere Sean. Hoewel Sean niet veel van zichzelf prijs geeft, verklaart Faye hem enthousiast tot haar held en blijft ze hem opzoeken in de schuur waar Sean met zijn band repeteert. Er ontstaat een prille vriendschap tussen de twee die door de jaren heen steeds sterker en hechter wordt. Dankzij Faye’s vertrouwen in hem, maakt Sean zijn muzikale dromen waar. Zijn allergrootste droom durft hij echter niet na te jagen. Tegelijkertijd gaat Faye na haar studie op zoek naar zichzelf en naar de liefde. Maar vooral in de liefde lijkt het niet echt te lukken. Zou haar vriendschap met Sean hier wellicht de oorzaak van kunnen zijn?

Marina Folkers heeft een prettige en makkelijk leesbare schrijfstijl. Het boek las hierdoor erg vlot. Met zowel Faye als Sean heeft Folkers leuke personages neergezet. Faye sluit je meteen in je hart door haar onhandigheid en naïviteit. Sean is gewoon een hele lieve jongen, maar wel eentje met een donker randje. Dat maakt hem interessant om over te lezen.

Ik kon op bepaalde momenten goed merken dat dit een debuut is. Het verhaal van het tweetal begint in de zomer van 1999 en eindigt in de zomer van 2011. Doordat er in het verhaal zoveel jaren verstrijken, voelde het geheel soms een beetje haastig aan. Er wordt vaak tijd overgeslagen, of gebeurtenissen worden vluchtig achteraf verteld in plaats van dat dat we deze zelf meemaken. Ook was ik bij elke tijdsprong de leeftijden van Sean en Faye weer aan het uitrekenen, wat me uit het verhaal haalde. Daarbij focust Faye en Sean, a love story zich, zoals de titel zelf al zegt, voornamelijk op de liefde. Andere elementen uit het leven van zowel Faye als Sean worden wel genoemd, maar fungeren vaak meer als achtergronddecor. Dit vond ik jammer, want het verhaal miste hierdoor soms wat body.

Desondanks zaten er ook genoeg warme en lieve momenten in dit boek waar ik wel van genoot en waardoor ik dit boek toch nog drie sterren geef. Voor een regenachtige zondagmiddag is Faye en Sean, a love story namelijk een prima schattig en fluffy boek om even bij weg te dromen.

Faye en Sean, a love story

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Wanneer Faye tien jaar is, wordt ze door de ondoorgrondelijke Sean gered. Ze verklaart hem tot haar persoonlijke held. Als zij volwassen wordt gaat ze op zoek naar zichzelf en de liefde. Maar staat haar vriendschap met Sean hierbij niet in de weg?

Sean heeft een moeilijke jeugd en alleen muziek houdt hem op de been. Dan komt de onhandige Faye in zijn leven en mede dankzij haar maakt hij zijn dromen waar. Maar durft hij ook te gaan voor wat hij het liefste wil in zijn leven?