Recensie: Stilte RECENSIE

Wanneer Nora Grey wakker wordt op een begraafplaats, is ze helemaal verward en weet ze niet waar ze is. Wat blijkt, ze weet helemaal niks meer van de afgelopen vijf maanden! Ze hoort dat ze ontvoerd is, maar het lijkt erop dat niemand haar kan vertellen waarom en door wie. Dan komt Nora Jev tegen. Ze heeft geen idee wie hij is, maar ze voelt wel enige verbintenis met hem. Ze hoopt heel erg dat hij haar kan helpen haar geheugen terug te krijgen…

Wij lezers hebben al twee hele boeken in het leven van Nora Grey mogen duiken. Daarom was het zo interessant om te lezen hoe ze in het leven staat nu ze haar geheugen van de afgelopen vijf maanden kwijt is geraakt. En wat blijkt: ze is niks verandert op het gebied van het maken van keuzes. Ze is precies hetzelfde meisje als vijf maanden geleden. Ik moet zeggen dat ik me tijdens het lezen van Stilte aardig ergerde aan Nora. Ze reageerde oppervlakkig op dingen en het leek alsof ze niet nadacht over de gevolgen van haar daden.

Ondanks de naïeve Nora, heb ik wel erg genoten van het verhaal zelf. Nou ja, eigenlijk genoot ik pas bij de tweede helft van het boek. In de eerste helft wordt beschreven hoe Nora haar geheugen is kwijtgeraakt en wat er precies in dat tijdsbestek gebeurd is. Maar wij lezers hebben dit al twee hele boeken meegemaakt! Ik vond dus dat Becca Fitzpatrick in herhaling viel, waardoor ik het begin moeilijk doorkwam. Vanaf het moment dat Nora weer weet wie ze is en wat er precies aan hand is, vond ik het leuk worden. Vooral bij dit verhaal weet je niet wie je moet geloven en wie je kan vertrouwen. Aangezien het geheugen van Nora is gewist, weet je niet bij wie dit nog meer is gedaan en welk ‘deel’ van het geheugen dan is gewist.

Ik vond het einde van Stilte veel leuker dan die van de vorige delen. Er is weliswaar iets afgerond, maar toch blijft het einde open. Na het lezen van dit boek wil je het volgende deel erg graag lezen, omdat je benieuwd bent hoe het af zal gaan lopen. Gelukkig zijn het derde en vierde deel van deze serie tegelijkertijd uitgekomen, dus kan je als lezer lekker snel door met de serie.

Hush hush saga 3 - Stilte

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Nora Grey is verstandig, slim en loopt nooit in zeven sloten tegelijk. Haar eerste fout was om verliefd te worden op Patch. Patch maakt de ene fout na de andere en heeft een verleden dat verre van brandschoon is. Verliefd worden op Nora is het beste dat hem ooit is overkomen. Maar kunnen Nora en Patch een brug slaan tussen hun twee verschillende werelden als dat betekent dat hun hart op een hartverscheurende manier op de proef wordt gesteld?