Recensie: De zevende zoon RECENSIE

De zevende zoon is het boek achter de populaire film The seventh son, speciaal met de eerste twee delen van de serie ineen. De krachten van het kwaad groeien en maar één man kan dat stoppen: de geestenjager! Thomas is de zevende zoon van een zevende zoon. Een jongen met de 'gave van zeven keer zeven', de gave om dingen te zien waar anderen blind voor zijn. Op zijn dertiende gaat Thomas in de leer bij de geestenjager, die zijn geld verdient met mensen beschermen tegen de wezens van het duister. Thomas moet het vak leren en zijn gave ontwikkelen. Hij is immers de laatste leerling.

Joseph Delaney heeft een boek vol spanning en avontuur geschreven. Heksen, boemannen, bezweringen en geesten. Dit zijn de dingen waar je als geestenmaker mee te maken krijgt. Als lezer kijk je naar de wereld vanuit de nieuwe geestenjager Thomas, die alles nog moet leren. Tijdens zijn lessen en avonturen kom je alles te weten over het duister. Het boek maakt van jou een echte geestenjager.

Hoewel het boek veel verschilt van de film is het zeker een aanrader om te lezen. Door de actieve schrijfstijl van Delaney ben je zo door de bladzijdes heen. Zoals veel fantasy boeken hebben, zit er iets achter alles wat gezegd wordt. Thomas ziet een een schaduw in zijn ooghoeken en twee hoofdstukken later kom je erachter wat het was. Dit zorgt ervoor dat het boek spannend blijft en je wel door moet lezen.

Thomas komt in zijn leven veel duistere wezens tegen, dit maakt het boek op sommige punten wat voorspelbaar. Hij komt steeds weer een monster tegen. Het is heel fijn dat de twee delen zijn samengevoegd en het leest als een geheel boek in plaats van twee. Je ziet Thomas opgroeien in het boek met familieproblemen, vriendschap en liefde. Het boek geeft je de levenslessen die elk kind zou moeten leren.

Voor jongeren die dol zijn op dit genre is de zevende zoon vol gruwels en horror zeker een aanrader. Het spannende einde dat Joseph Delaney heeft geschreven belooft veel voor het volgende deel. Wij willen nog meer lezen over deze duistere wereld van de geestenjager.

De Geestenjager 1 en 2 - De zevende zoon

1  2  3  4  5

De krachten van het kwaad groeien en maar één man kan dat stoppen: de geestenjager!
    Internationale bestseller eindelijk verfilmd als Seventh son.
    Thomas is de zevende zoon van een zevende zoon. Zijn moeder trouwde bewust een zevende zoon, zodat zij Thomas kon baren, een jongen met de 'gave van zeven keer zeven', de gave om dingen te zien waar anderen blind voor zijn. Op zijn dertiende gaat Thomas in de leer bij de geestenjager, die zijn geld verdient met mensen beschermen tegen de wezens van het duister. Het is een onmogelijk zware baan, de geestenjager is grimmig en velen die Thomas voorgingen kwamen jammerlijk aan hun einde. Maar toch moet Thomas het vak leren en zijn gave ontwikkelen. Hij is immers de laatste leerling.