Recensie: Zodiak - Dolende ster RECENSIE

Dolende Ster is het tweede boek in de Zodiak serie van Romina Rusell.

Rhoma Grace heeft de veldslag tegen Ochus verloren en hier zijn vele verloren gegaan. Zodoende is ze afgezet als de hoeder van haar huis. Maar Rho geeft het niet op en wil doorvechten voor haar thuisplaneet Maagd. Ochus wil nog steeds de huizen vernietigen en zijn eigen huis terugbrengen. En daarnaast is er nu ook een terroristische organisatie die diverse aanslagen pleegt. Rho heeft meer medestanders dan ze denkt en zo gaat ze terugvechten.

Tussen dit tweede deel in de Zodiak serie en het eerste deel heeft een jaar gezet en helaas ziet het ernaar uit dat we nog een jaar moeten wachten op het derde deel. Bij sommige series is dit niet een ramp omdat je na een jaar het verhaal zo weer oppakt. Helaas is dat bij deze serie niet zo. Ik had de grootste moeite om weer in het verhaal te komen en me te herinneren wat er allemaal was gebeurd in deel 1. Er gebeurde namelijk extreem veel in het eerste deel! En dit is echt een serie waar je helemaal moet inzetten met alle details en namen vers in je geheugen. Dus nadat ik begonnen was in het tweede deel moest ik helaas concluderen dat het er niet meer was en dus heb ik deel 1 weer opnieuw moeten lezen. Voor vele geen ramp natuurlijk om een deel te herlezen maar helaas heb ik nogal een grote “to read list”. Dus bij deze serie kan ik eigelijk echt aanraden om te wachten met het lezen tot je alle delen hebt en je ze achter elkaar kan gaan lezen. En dit is zeker de moeite waard!

Ook dit deel is weer ontzettend spannend met goede twists, gruwelijke gebeurtenissen, liefdes en vriendschappen. Dit zorgt ervoor dat het boek hoogst verslavend is en nooit saai wordt. Dit deel is wel een stukje gruwelijker dan het eerste deel en de vernietiging en het aantal dode personages loopt snel op. De twist zijn erg spannend en heel goed voor het verhaal. Rho ontwikkelt zich als personage ook steeds verder en dit is interessant om te lezen. Helaas maakt ze niet altijd de slimste keuzes en kan ze goed naïef zijn dit kan soms wat irritatie opleveren. Maar ik kan niet wachten op het derde deel! Dolende ster is een aanrader voor fans van spannende fantasie young adult boeken met een vleugje van Sci-fi.

Zodiak 2 - Dolende ster

1  2  3  4  5

Ooit waren er 13 Huizen in het Zodiak-sterrenstelsel. Er zijn er nog slechts 12 over... Rhoma Grace heeft haar vader verloren en is afgezet als hoedster van het huis Kreeft. Maar het nieuws heeft zich verspreid dat een explosieve terroristische groepering die vastbesloten is om het evenwicht in het sterrenstelsel omver te gooien, elk moment welk Huis dan ook kan aanvallen. Als Ochus – de verbannen leider van het 13e Huis uit de Zodiaklegende, en verantwoordelijk voor de dood van Rhoma’s vader en van haar grote liefde Mathias – in een nachtmerrie aan Rho verschijnt met een cryptische boodschap, rest haar geen andere keus dan te vechten. Rho onderneemt een risicovolle reis langs de oude en nieuwe Huizen in het sterrenstel en komt er langzamerhand achter dat er nog veel onontdekt is; in de Zodiak, maar ook in haarzelf. Leef mee met Rho en zie hoe zij naar zichzelf moet leren luisteren en in zichzelf moet leren geloven om haar eigen toekomst en die van de hele Zodiak veilig te stellen.