Recensie: De afstand tussen jou en mij RECENSIE

McKenna en Courtney zijn beste vriendinnen. De twee hebben alles wat hun hartje begeerd. Ze gaan zelfs naar de universiteit! Maar ook hebben ze nog een grote droom, en dat is de Appalachian Trail lopen. Dit is een 3500 kilometer lange route in de Verenigde Staten. Maar helaas besluit Courtney uiteindelijk niet mee te gaan. Het is weer aan met haar vriendje Jay, en ze wil hem niet missen. McKenna begrijpt er niks van, want Jay heeft haar een langere tijd niet goed behandeld.

McKenna wil haar droom niet opgeven, en besluit alleen op pad te gaan. Haar ouders mogen niet weten dat ze alleen gaat, anders verbieden ze haar om te gaan. Gelukkig wil Courtney haar helpen, en ze besluit om voor McKenna te liegen. De wandeltocht van McKenna verloopt niet soepel, en al helemaal niet als ze de leuke Sam ontmoet. Ze lopen samen een andere route, maar deze blijkt veel gevaarlijker te zijn. Als dat maar goed komt!

Toen ik voor het eerst las waar het boek De afstand tussen jou en mij over ging, was ik gelijk verkocht. Een boek over een 3500 kilometer lange tocht klinkt erg spannend. Zonder al te veel verwachtingen begon ik te lezen. Op het begin moest het verhaal even opgang komen. De personages worden langzaam in beeld gebracht. Maar na een paar hoofdstukken kon ik niet meer stoppen met lezen.

McKenna is een karakter waar ik me erg in kon inleven. Je leert haar goed kennen, en dat zorgt voor een band. Ik kreeg soms het gevoel alsof ik de wandeltocht ook aan het maken was, omdat alles zo goed beschreven is. Naast de eigenschappen van McKenna, leer je ook de omgeving kennen. Ik kreeg een goed beeld voor me, waardoor ik nog sterker in het verhaal getrokken werd.

Toen McKenna Sam ontmoette, werd het verhaal spannender. Sam heeft een geheimzinnig verleden, en dat kom je allemaal te weten. Toch snapte ik sommige acties van Sam niet, waardoor ik me minder goed in dit personage kon inleven. Maar ik vind het zeker een goede zet dat Marina Gessner dit personage heeft toegevoegd, want dat geeft het verhaal wat meer spanning.

De afstand tussen jou en mij is een boek met veel emoties. Liefde en spanning staan centraal, en het verhaal is naar mijn mening erg origineel. Ik heb het verhaal niet los kunnen laten, ondanks dat ik helemaal niet van wandelen houd.

De afstand tussen jou en mij

1  2  3  4  5

De afstand tussen jou en mij.
    Na het lezen van dit boek wil je nog maar één ding: je smartphone in de prullenbak gooien en 2000 kilometer wandelen met een rugzak op je rug. 'De afstand tussen jou en mij' is een bijzonder levendig verhaal over de zeventienjarige McKenna, een dapper, zelfstandig meisje dat in haar eentje de Appalachian Trail in Amerika bewandelt. in een paar maanden loopt ze van een van de noordelijkste staten van Amerika naar het zuiden, leert ondertussen zichzelf kennen, voor zichzelf opkomen én neemt belangrijke beslissingen die haar de rest van haar leven zullen helpen.

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton

• De moord in inkt - Helen Cox