Recensie: Rivalen RECENSIE

Tommy, Aster en Layla doen mee aan een wedstrijd om de beste promotor te worden van de Unrivaled clubs. Degene die de populairste Hollywood-sterren naar hun club trekt, behaalt de meeste punten en kan een enorme geldprijs winnen. De promotors gaan heel ver om de populaire ster Madison Brooks te strikken, met alle gevolgen van dien. Op een dag lijkt zij echter van de aardbodem verdwenen en Tommy, Aster en Layla hebben haar voor het laatst gezien.

Het boek Rivalen van Alyson Noël is er in twee uitvoeringen: een zwarte en een witte kaft. Leuke toevoeging! Rivalen is een boeiend en spannend boek. In het begin moest ik even in het verhaal komen, omdat je vanuit vier verschillende perspectieven leest. Later in het boek zijn dit er zelfs vijf. Toch vond ik het schakelen tussen de personages niet moeilijk en stoorde ik me er ook niet aan, wat ik bij andere boeken wel vaak ervaar. De personages zijn goed uitgewerkt en ik kon me bij iedereen wel een beeld vormen. Wel zijn de personages niet erg vernieuwend: een jongen van het platteland die naar de grote stad verhuist om zijn dromen te verwezenlijken, de Hollywood-ster met een duister verleden en het rijke meisje dat graag beroemd wil worden. Ik kon me bij ieder personage wel echt een goed beeld vormen. De schrijfstijl is fijn en zorgt ervoor dat je door het verhaal heen vliegt. Alyson Noël gebruikt in dit boek mooie zinnen en beeldspraak waardoor het verhaal doet denken aan een Hollywoodsoap. Het boek deed me dan ook denken aan een kruising tussen de boeken van Gossip Girl en Pretty Little Liars. Het verhaal bevat thema's als roem, macht en jaloezie. De rivaliteit is mooi beschreven door Alyson Noël. Het voelt echt alsof je een kijkje neemt in het leven van de Hollywood sterren en alsof je daadwerkelijk rondloopt in de clubs. Het boek bleef me telkens genoeg boeien om door te lezen.

Aan het einde van het boek komt er eindelijk wat spanning in het verhaal, maar dan is het verhaal vrij abrupt afgelopen. Dat had van mij wel iets beter uitgewerkt mogen worden. De flaptekst van dit boek is ook wat misleidend: er wordt gesproken over de vermissing van Madison Brooks, maar hier moet je als lezer ontzettend lang op wachten. Er blijven nog veel vragen over aan het einde van dit boek, waardoor ik echt benieuwd ben geworden naar deel twee, al heb ik het gevoel dat het verhaal ook wel in één boek verteld kan worden. Ook zijn er juist nog meer vragen bijgekomen aan het einde, waardoor ik eigenlijk zo snel mogelijk deel twee wil lezen. Je moet er niet al te veel van verwachten, maar het is een perfect boek om in de zomer op het strand te lezen: niet te zwaar, vermakelijk om te lezen en zeker een aanrader.

Rivalen

1  2  3  4  5

Drie jongeren doen mee aan een wedstrijd wie de beste promotor wordt van de Unrivaled-clubs. Wie het hipste publiek en de populairste Hollywood-sterren naar de clubs weet te lokken, wacht een enorme geldprijs. Layla, Tommy en Aster halen de raarste toeren uit om te winnen, en met succes! Al snel hebben ze door dat de jonge superster Madison Brooks de sleutel tot de overwinning is. Wie háár weet te strikken, krijgt de meeste punten. Tot op een dag de filmster spoorloos verdwijnt en alle ogen zich richten op de drie tieners die haar het laatst hebben gezien...