Recensie: Alles heeft een prijs - April, Mei, Juni RECENSIE

In het tweede kwartaal van Mia Saunders’ jaar als escort komt ze weer bij verschillende mannen terecht. Ze had nooit verwacht dat ze zou komen te werken als een escort, maar ze is gedwongen dit te doen. Door haar ex-vriend zit de vader van Mia namelijk in de problemen. Hij heeft een schuld opgelopen die moet worden afbetaald, anders komt de familie van Mia in de problemen. Om snel aan geld te komen, besluit ze te werken bij het escortbedrijf van haar tante. In dit tweede kwartaal wordt ze gekoppeld aan een basketbalspeler, de vader van een senator en ze moet werken als fotomodel in Hawaï. Al deze mannen hebben verschillende achtergrondverhalen en Mia heeft maar één taak: hen gezelschap houden. De tante van Mia, de eigenaresse van het escortbedrijf, heeft Mia altijd afgeraden verliefd te worden op haar klanten. Zal dat haar lukken?

Na het lezen van het eerste deel van deze serie, Nooit verliefd worden, kon ik niet wachten om dit vervolg, Alles heeft een prijs, te lezen. Deze serie is erg verslavend en neemt je mee in een exclusieve wereld. Mia wordt ingehuurd door allerlei verschillende, rijke mannen. Bij de meeste mannen wordt ze direct in de watten gelegd en goed ontvangen. Echter is dat in dit deel bij een klant wel anders, wat dit boek eerlijk gezegd wat leuker maakt. In het vorige deel leek het net alsof het leven van een escort de ideale baan is om veel geld te verdienen. Dit boek laat ook zien dan het werken als een escort minder goede kanten heeft. Mia is zelf een knappe en vlotte dame, die weet wat ze wil. Ze laat zich niet op de kast jagen door verschillende mannen, waardoor ik haar erg kan waarderen. Het is dus erg fijn om een personage als Mia te volgen bij verschillende mannen.

De mannen waar Mia bij terecht komt waren in dit deel dus erg uiteenlopend en verschillend ten opzichte de mannen uit het vorige deel. Na Alles heeft een prijs volgen nog twee delen, de twee laatste kwartalen waarin Mia werkt als een escort. Ik ben best benieuwd bij wat voor type mannen Mia dan terecht komt, omdat het dan kan zijn alsof de delen erg op elkaar lijken. Dit deel verschilt ten opzichte van het vorige deel, omdat Mia nu ook de mindere kanten van het werken als een escort ervaart. Ikzelf kan nu niet bedenken wat de schrijfster in het volgende deel anders wil gaan doen dan in dit of het vorige deel. Tot nu toe heb ik zeker erg van de serie genoten en ik hoop dat ik dat kan blijven doen!

Het leuke aan dit boek is ook dat sommige personages uit Nooit verliefd worden, die echt familie voor Mia zijn geworden, terugkomen in dit deel. Ik ben enorm fan van de band die Mia met haar klanten heeft opgebouwd. Ze houdt van ze allemaal, op een manier hoe een zus van haar broer houdt. Daar ben ik ook best blij mee. Ik had verwacht dat ze na het werken bij een klant die klant achter zich aan zou hebben lopen, smekende om bij hem te blijven. Echter is dat totaal niet het geval en de klanten van Mia zijn respectvolle mannen die haar goed behandelen.

Audrey Carlan heeft Alles heeft een prijs volgestopt met erotische en steamy scènes. Je moet er dus wel tegen kunnen, want alles (ik herhaal: alles) wordt héél letterlijk beschreven. Ikzelf vond dat geen probleem, omdat ik daar op zijn tijd wel van houd. Echter kan ik het boek afraden als je er totaal niet van houdt. Natuurlijk zijn de steamy scènes niet de enige reden om deze serie te lezen. Deze serie zit namelijk ook vol humor en het leest erg makkelijk weg. Mia maakt namelijk bij de verschillende mannen de gekste dingen mee. Zo komt ze in onwaarschijnlijke situaties terecht, waar ze zich moeiteloos uitwringt door haar persoonlijkheid. Ze kan soms kort door de bocht reageren op de verschillende mannen, terwijl die mannen een erg hoge status hebben. Haar sarcastische reacties zorgen voor veel humor in het verhaal.

Het boek is verdeeld in drie (delen), de maanden waarin Mia tewerk gaat als escort. Binnen die verschillende delen is het verhaal opgebouwd uit hoofdstukken die ik persoonlijk precies goed genoeg vind. Gemiddeld tien bladzijden per hoofdstuk, dus niet te lang en niet te kort. Daarbij is de schrijfstijl erg prettig. Audrey Carlan weet de gedachten van Mia goed te verwoorden, zonder gebruik te maken van ingewikkeld taalgebruik. Hierdoor is het boek goed te volgen en vlieg je erdoorheen! Ik vind het heerlijke boeken voor de zomer!

Alles heeft een prijs, het tweede deel van de Calendar Girl-serie, heeft mij positief weten te verassen. Door de verschillende mannen en gebeurtenissen is het boek anders dan het voorgaande deel. Ik kan dit boek aan iedereen aanraden die houdt van humor in combinatie met steamy scènes! Zelf kan ik weer niet wachten op het volgende deel.

Calendar Girl 2 - Alles heeft een prijs - april/ mei/juni

1  2  3  4  5

Een knappe jonge vrouw, een grote schuld van 1 miljoen, een jaar om het terug te betalen...

Mia Saunders heeft een probleem: een schuld van een miljoen dollar, die binnen een jaar afbetaald moet worden. Gelukkig heeft haar tante een exclusief escortbedrijf en is Mia een knappe jonge vrouw met lef. Als oogstrelende ‘arm candy’ kan ze zo aan de slag bij Exquisite Escorts.
    Elke maand heeft ze een nieuwe cliënt: een beroemde Franse kunstenaar, een zakenman, een verpletterend aantrekkelijke maffiazoon, een topsporter, een senator op leeftijd… Heel verschillende mannen die één ding gemeen hebben: voor Mia’s gezelschap betalen ze zonder met hun ogen te knipperen een ton. Seks is een optionele extra. Na twaalf avontuurlijke maanden zal er voor Mia meer veranderd zijn dan enkel haar banksaldo…