Recensie: Dubbelleven RECENSIE

Danielle Steel levert met Dubbelleven een heerlijk weg lezende roman af waarin twee mensen die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt elkaar weten te vinden.

Dubbelleven kan worden opgedeeld in drie delen. Als eerste maken we kennis met Marshall Everett, een undercoveragent voor de DEA (Drug Enforcement Administration). Hij werkt undercover en is geïnfiltreerd in het kamp van een van de grootste drugsbazen van Zuid-Amerika. Wanneer blijkt dat er een lek is en Marshall snel zal worden ontmaskerd moet hij vluchten uit Zuid-Amerika. Eenmaal thuis mag hij voorlopig niet meer undercover werken en wordt hij ingezet door de Secret Service om de president te beschermen. Hier maakt hij kennis met het warme gezin van de president en al snel raakt hij erg aan ze gehecht. Na een mislukte aanval op de president en zijn familie raakt Marshall gewond en is hij niet meer in staat om te werken voor de Secret Service of de DEA. Hij besluit daarom om naar Parijs te verhuizen.

Vervolgens maken we kennis met Ariana Gregory, zij verhuist met haar vader van New York naar Argentinië omdat haar vader daar als ambassadeur voor Amerika aan de slag kan. Wanneer Ariana op een avond onderweg is naar een feest wordt ze ontvoerd. Als ze uiteindelijk gered wordt en haar ontvoerders worden gedood, heeft Ariana een heftige vorm van het Stockholmsyndroom ontwikkeld. Ze stemt in om naar Parijs te gaan om daar in behandeling te gaan bij een deprogrammeur. Eenmaal in Parijs kruisen bij toeval de paden van Ariana en Marshall elkaar. Echter blijkt dat Ariana nog helemaal niet veilig is, ondanks het feit dat haar ontvoerders zijn gedood bij haar redding. Marshall doet er alles aan om haar te beschermen.

Danielle Steel heeft bijna 100 boeken geschreven en is geen vreemde in dit genre. Het boek heeft een heerlijk vlot tempo. Dubbelleven begint heel sterk. We lezen mee met een man genaamd Pablo Echeverría. We lezen zijn gedachtes, zijn gevoelens en we leren over zijn band met een van de grootste drugsbazen van Zuid-Amerika. Na ongeveer 20 pagina's met deze man te hebben meegelezen blijkt dat deze Pablo eigenlijk de undercoveragent Marshall Everett is. Door deze plotselinge twist in het personage brengt dit de lezer op het puntje van zijn stoel.

De schrijfstijl van het boek is heel vlot. Er wordt niet teveel in detail getreden en met een paar pagina's kunnen er maanden voorbijgaan. Dit doet echter niet af aan de kwaliteit van de personages of de diepgang ervan. We lezen hun gedachtes en hun problemen en als lezer ga je wel degelijk om ze geven. Doordat het boek een hoog tempo heeft wil je als lezer blijven doorlezen.

Zoals er al gezegd is treed het boek niet veel in detail. Voor de lezers die ervan houden dat alles tot in de puntjes wordt beschreven zal dit boek misschien iets minder aantrekkelijk vinden. Echter doordat er zo weinig verteld word over de omgevingen waarin de personages zich bevinden stelt dit de lezer vrij om zijn eigen creativiteit en gedachtes erop los te laten en kan jij zelf bepalen hoe een ruimte eruit ziet.

Alles bij elkaar is het een boek dat vlug wegleest met interessante personages, doordat het zo'n sterk begint heeft weet het boek je meteen te pakken. Echter moet er wel gezegd worden dat het eind misschien een iets sterkere climax had kunnen kennen, maar doordat de rest van het boek zo heerlijk wegleest kan dit de schrijver worden vergeven.

Dubbelleven

1  2  3  4  5

Ambassadeursdochter Ariana Gregory en ex-geheim agent Marshall Everett hebben geen idee dat hun verleden elkaars toekomst voor altijd zal veranderen...

In Danielle Steels nieuwe roman Dubbelleven krijgen Ariana Gregory en Marshall Everett te maken met misleiding, moord en leugens. Wie kunnen ze nog vertrouwen?

Ariana moet haar baan bij een online modemagazine in New York opgeven om met haar vader naar Argentinië te verhuizen, die daar als ambassadeur is aangewezen. Maar haar veiligheid wordt bedreigd. Wanneer het grootste gevaar geweken lijkt te zijn, reist ze naar Parijs, maar ook daar ontstaan algauw problemen.

Nadat Marshall in Colombia alles heeft verloren wat hem lief is, keert hij terug naar Amerika. Net als hij denkt dat hij niets meer te verliezen heeft, slaat het noodlot toe. Op zoek naar rust verhuist hij naar Parijs - daar komt hij Ariana tegen...

De geesten uit het verleden blijven Marshall en Ariana achtervolgen. Zullen ze ooit samen een nieuw leven kunnen opbouwen?