Recensie: You & Me, bucketlist voor koppels RECENSIE

You & Me: Bucketlist voor koppels is een bucketlist voor jou en je partner. Het is zo belangrijk om elkaar blijven te vermaken en leuke, gekke en intieme dingen met elkaar te doen, en dit boek helpt je daarbij. Duik samen met je partner in dit boek en je komt de meest verrassende uitdagingen tegen. Maar jullie gaat met dit boek niet alleen dingen doen, ook komen jullie alles van elkaar te weten. Op deze manier leren jullie elkaar nóg beter kennen. Haal samen alles eruit wat erin zit!

Tegenwoordig zie je het veel vaker: bucketlist-boeken. Je kunt zo gek maar niet bedenken, of ze zijn er. Bucketlists voor vrienden, voor jou en je ouders, voor jou en je kinderen, en nu ook voor jou en je partner! Petra de Pauw heeft een heel erg leuk kunstwerk in elkaar weten te zetten, waardoor je liefdesleven zeker weten een boost krijgt. Dit boek is namelijk niet alleen een boek opgesomd met dingen die jullie zouden kunnen doen, hij is ook nog heel erg mooi vormgegeven. Er staan grappige graphics in, waardoor het boek nog leuker wordt.

Het boek staat dus vol met ideetjes voor jou in je partner. Maar het zijn niet zomaar ideetjes, want je kunt punten scoren voor elk behaald item op de bucketlist. Voor wat simpelere dingen ontvang je natuurlijk minder punten dan voor dingen die lastiger zijn of een grotere impact hebben - zoals het maken van kinderen. Aan het eind van het boek staat een opsomming van alle bucketlist-items, waar je de behaalde punten achter kan zetten. Dit brengt een soort wedstrijdelement met zich mee, zodat je ernaar streeft om zo veel mogelijk punten te halen. Dat vond ik zelf heel erg leuk gedaan.

Wat ik ook verassend leuk vond, was dat het boek opgedeeld is in verschillende onderwerpen, hoofdstukken als het ware. De uitdagingen die erin staan zijn dus gecategoriseerd, met in totaal twaalf verschillende onderwerpen. Voorbeelden hiervan zijn 'Liefde gaat door de maag', 'Intiem en privé' en 'Reizen'. Bij 'Liefde gaat door de maag' luidt een uitdaging: 'Eet een week lang elke dag op een andere plek in huis'. Bij 'Intiem en privé' luidt er eentje dat je elkaar moet kussen op niet-zo-voor-de-hand-liggende plekken. Bij 'Reizen' is er een uitdaging dat jullie de weg moeten vinden zonder GPS. Erg leuk gedaan dus! Wat ik ook erg grappig vond, is dat je het boek zelf ook moet gebruiken om sommige uitdagingen te voltooien. Er staat bijvoorbeeld een uitdaging in dat je - in het boek - je droomhuis moet tekenen. Of dat je foto's van vroeger erin moet plakken. Als je dit daadwerkelijk allemaal doet, ziet You & Me: Bucketlist voor koppels eruit als een indrukwekkend werkboek.

Voor elk nieuw hoofdstuk staat er een persoonlijk verhaaltje van een koppel, die als advies voor jou dient. Zo staat er een advies in dat humor altijd helpt, zelfs bij het oplossen van ruzies. Door deze persoonlijke verhaaltjes toe te voegen, werd het boek persoonlijker gemaakt. Een soort van bewijs dat echte liefde bestaat, mits je elkaar voldoende liefde en aandacht geeft. Toen ik het boek had doorgebladerd, voelde ik me helemaal positief. Ik heb zelf een vriend, en ik heb heel wat leuke ideeën op mogen doen! Sommige uitdagingen zijn op mij niet van toepassing, zoals een weekendje weggaan zonder kinderen - ik heb namelijk geen kinderen. Het boek is daarom meer gericht op de stelletjes van 30+, in plaats van de jong volwassen stellen.

You & Me: Bucketlist voor koppels zou ik eigenlijk niet voor mezelf kopen, maar het boek is echt superleuk om cadeau te doen. Bijvoorbeeld als je ouders zoveel jaar getrouwd zijn, of als je een trouwerij hebt. Ik zou het boek trouwens wel zeker kopen voor nu, met Valentijnsdag. Dan zou ik het kopen voor mezelf en voor mijn vriend, puur omdat het Valentijn is.

Ik vond You & Me: Bucketlist voor koppels van Petra de Pauw een leuk boek met unieke en verrassende uitdagingen! Dit boek is perfect om cadeau te doen aan een koppel, aangezien het zoveel positiviteit met zich meebrengt.

You & Me: Bucketlist voor koppels

1  2  3  4  5

Dit is geen boek voor jou. Dit is een boek voor jullie! Zijn jullie gek op elkaar? Zien jullie elkaar doodgraag? Zijn jullie elkaars dekseltje op het spreekwoordelijke potje? Dan zal You & Me, bucketlist voor koppels jou en je partner onvergetelijke momenten bezorgen! Dit grappige doe- en bewaarboek zal getuige zijn van waar de meeste liedjes en films over gaan: de liefde. Of jullie een week of een halve eeuw samen zijn, dat maakt helemaal niet uit. Via dit boek leer je elkaar nog beter kennen en ga je elkaar nog liever zien. You & Me wordt een souvenir van jullie liefde voor elkaar. Het doel van You & Me? Samen oud worden en elkaar niet verliezen in de snelheid van het leven. Door de honderden grote en kleine uitdagingen in dit boek zullen jullie nog meer koesteren wat jullie samen hebben.