Recensie: Secret Scouts en De Vermiste President RECENSIE

Na de cliffhanger van deel 1 uit de Secret Scouts serie – Secret Scouts en de Verloren Leonardo – was het duidelijk dat er in deel 2 een vervolg zou komen op de avonturen van de vier vrienden Sophie, Lisa, Jack en Tom. En net als in het eerste boek, staat ook Secret Scouts en De Vermiste President vol met de meest bizarre avonturen en spat de spanning er vanaf.

In Secret Scouts en De Vermiste President komen we er achter dat naast de vier vrienden er nog iemand blijkt te zijn die van de Geheime Kamer afweet. En terwijl de vier vrienden hun eigen reisje door de tijd maken, duikt deze man stiekem de geheime kamer in om samen met nog een ander persoon hun eigen reis te gaan ondernemen. Maar tijdens deze reis gaat er iets mis. En als iedereen weer terug is in hun eigen tijd, blijkt het maar hoe groot de gevolgen kunnen zijn als je de geschiedenis verandert.

In de huidige tijd van de vier vrienden komen ze namelijk tot de schokkende ontdekking dat een zeer belangrijk persoon is verdwenen: President Obama, de eerste zwarte president van de Verenigde Staten. Hij is niet alleen vermist, nee sterker nog: het is alsof hij nooit heeft bestaan. Niemand lijkt ooit gehoord te hebben van President Obama. Tijdens het tijdreizen is er iets misgegaan, en is er iemand per ongeluk mee weg geflitst naar een periode in een ver verleden. Om hem terug te halen leggen de vrienden een bizarre reis af en belanden ze in levensbedreigende situaties.

Net als het eerste deel staat ook Secret Scouts en De Vermiste President weer bol van de geschiedenis en wetenswaardigheden. Want terwijl je als lezer gewoon een heel spannend verhaal vol avonturen leest, reis je ook de tijd door een lees je op het ene moment over de zoektocht naar de bekende Steve Jobs, het volgende moment over een periode in de renaissance tijdens de keizerskroning van Karel de V en woon je daarna de welbekende speach van Martin Luther King bij in Washington. Naast dat het boek door de spannende opbouw en alle avonturen in sneltreinvaart weg leest, steek je er dus ook nog eens een hoop van op.

Ondanks dat Secret Scouts en De Vermiste President het tweede deel is uit een serie. Is het boek prima op zichzelf te lezen. In het begin wordt er nog zelfs nog een terugblik gegeven op het eerste boek, om het geheugen van de lezer even op te frissen of om je de nodige informatie te geven als je dit boek als eerste leest uit de serie.

Dennis en Wendel Kind zetten met dit tweede deel in de Secret Scouts serie weer een goed boek neer dat helemaal aansluit op de jonge lezers, waarbij je hele reizen maakt door de geschiedenis en steeds op het puntje van je stoel zult zitten om de benarde posities waarin de vrienden zich steeds weer lijken te bevinden. En net als bij het eerste deel eindigt ook Secret Scouts en De Vermiste President weer met een flinke cliffhanger. En daardoor zal je zeker ook nog antwoord willen krijgen op de losse eindjes. En is het wachten op de komst van deel 3!

Secret Scouts-serie 2 - Secret Scouts en de vermiste President

1  2  3  4  5

Deel 2.
    Drie maanden nadat de vrienden Tom, Lisa, Sophie en Jack hun avontuur met Leonardo da Vinci ternauwernood hebben overleefd, staan ze voor een belangrijke keuze; om een geheimzinnige boodschap uit het verleden te ontrafelen moeten ze de wet overtreden of terug naar het verleden.
    Tom wordt gegrepen door De Gooische Moordenaar en de vrienden belanden in levensbedreigende situaties. Dan blijkt opeens dat de Amerikaanse President wordt vermist. Ze zetten alles op alles om hem te vinden en te voorkomen dat de geschiedenis voor altijd verandert. Achterna gezeten door de politie en zij aan zij met Martin Luther King dringt langzaam tot hen door dat vrijheid niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Lukt het ze om de President ooit nog terug te vinden?