Recensie: For Girls Only! - Love stories Yelien en blue boy RECENSIE

Dit is de love story van Yelien en Blue Boy, die eigenlijk Stan heet, maar Yelien vernoemt hem naar zijn mooie blauwe ogen. De twee ontmoeten elkaar op een gekke manier, iets met een hond en een voetbal. Maar als ze elkaar aankijken voelen ze allebei vlinders in hun buik, iets dat ze nog nooit gevoeld hebben. Ze besluiten het uit te zoeken, maar gaat verliefdheid wel samen met vrienden en school? En wat als een misverstand ervoor zorgt dat alles fout gaat...

Stan en Yelien zijn allebei onervaren in de liefde, dus als het zover is weten ze niet wat ze moeten doen. Is het wel wederzijds? Moeten ze het aan hun vrienden vertellen en hoe gaat dat dan op een eerste date? For Girls Only! - Love stories Yelien en blue boy maak je de verliefdheid mee door de ogen van Stan en Yelien. Zo lees je hoe meisjes, maar ook jongens er mee omgaan. Dit is heel leuk en origineel. Het zorgt ervoor dat tieners ook kunnen lezen hoe de ander erover denkt en dat liefde echt niet vanzelf gaat.

Deze spin-off van For Girls Only is geschreven door Hetty van Aar en Daan de Vos. Zo schreef Hetty voor Yelien en Daan voor Stan. Zij wisselen per hoofdstuk om en zo maak je de belevenissen met allebei mee. In het boek merk je echter niet dat het is geschreven door twee verschillende schrijvers, ze hebben en goed op elkaar afgestemd. Je kan je ook goed inleven op de twee verliefde tortelduifjes ook al wissel je steeds om.

For Girls Only! - Love stories Yelien en blue boy is een ontzettend vrolijk en vlot boek. Het heeft korte hoofdstukken en kleine grappige tekeningetjes op elke pagina. De taal van het boek is erg gericht op deze tijd en geeft een duidelijk beeld over hoe jongeren nu hun problemen oplossen, zo zoeken ze op het internet tips voor een eerste date. Wat we herkennen uit de verdere For Girls Only reeks, zijn de eigen verzonnen woorden die de meiden gebruiken, zoals ludduvuddu, of wel liefdesverdriet.

Het boek ziet er misschien uit alsof hij voor meisjes is bedoeld, maar is stiekem ook heel geschikt voor jongens. De datingstips en de kans om te lezen wat een meisje denkt over de liefde, maakt hem interessant voor de mannen. Het enige minpuntje aan het boek is, dat het verhaal nogal voorspelbaar is, alle problemen die ze meemaken liggen voor de hand. Je kan het ook vervelend vinden dat je de situaties steeds twee keer leest, eerst door de ogen van Yelien en dan Stan, dit haalt de spanning eruit.

Hetty van Aar en Daan de Vos hebben samen voor een heerlijk vlot en grappig tienerboek gezorgd. For Girls Only! - Love stories Yelien en blue boy geeft je een kijkje in het verliefde hoofd van een jongen en een meisje. Hij is geschikt voor alle tieners als je de cover niet meerekent.

For Girls Only! - Love stories Yelien en blue boy

1  2  3  4  5

Dit is de love story van Yelien en Blue Boy, de jongen met de adembenemend blauwe ogen die haar hart op hol doen slaan. Eigenlijk heet Blue Boy Constantijn. Maar alleen zijn moeder noemt hem zo. Zijn vrienden noemen hem Stan. Stan klinkt lekker stoer, dat vinden zijn vrienden Jits, No en Charlie ook. Vriendinnen hebben de jongens niet. Ze kennen wel een paar meisjes op school, maar die doen meestal nogal raar en geheimzinnig. Nee, ze vinden voetballen en grappen uithalen veel spannender dan meisjes. Zou de love story van Yelien en Stan dan wel goed aflopen? Of blijft het bij een dagdroom? Eline, Ellen, Emma en Kato hopen natuurlijk op een happy end. Maar wat denken Stan en zijn vrienden ervan?