Recensie: Elvy's Eigen Wereld - So Boho RECENSIE

Elvy's eigen wereld – so boho is het eerste deel over Elvy, een dromerig en creatief meisje dat haar dagen vult met tekenen. Haar ouders zijn hier echter niet zo blij mee en vinden dat ze te weinig onder de mensen is. Daarom besluiten ze Elvy naar haar zus Joyce te sturen op Ibiza. Het hippieresort van Elvy's zus is helemaal een walhalla wanneer haar buurmeisje Kate een net zo creatieve geest blijkt te hebben als Elvy zelf. Al snel worden de twee meiden vriendinnen en beginnen ze hun eigen kledinglabel.

Elvy's eigen wereld – so boho is het debuut van Jill Schirnhofer, bekend van tv-programma's op Zapp en YouTube. Haar tekenboeken, knutselbladen en gebundelde DIY-werkjes vlogen al eerder over de toonbank. Veel meisjes zullen dus hun hart op kunnen halen nu Jill een eigen leesboek op de markt heeft.

Het boek zelf is leuk vormgegeven. Het is klein, compact en heeft een dromerige sfeer. De tekeningen in het binnenwerk zijn uiteraard gemaakt door Jill zelf, maar ik had ook niet anders verwacht aangezien Jill Schirnhofer bekend is geworden met het tv-programma 'Tekenen met Jill'.

Het verhaal zelf vind ik wat magertjes.  Zo wordt er meerdere malen verteld dat Elvy graag zou willen tekenen, maar dit vervolgens niet doet. Soms tot wel drie keer toe op één bladzijde. Dit gaat vervelen. Ook de manier waarop Elvy en Kate vriendinnen zijn geworden verliep soepeltjes en naar mijn idee oppervlakkig. En, zoals de meeste jeugdboeken, is het verhaal geïdealiseerd. Geen zware hobbels en tegenslagen op de weg; maar een succesvol kledinglabel dat staat als een huis.

Wel heeft Jill Schirnhofer de zomerse sferen van Ibiza goed over weten te brengen. Ook zus Joyce komt goed tot haar recht in het verhaal. Het is een lief personage en de manier waarop de band tussen de zusjes groeit is een pluspunt.

Elvy's eigen wereld – so boho is waarschijnlijk niet het sterkste jeugdboek op de markt, maar vanwege de grote populariteit van Jill zal het ongetwijfeld een succes worden. Haar fans zullen smullen van de dosis creativiteit in dit boek en met smacht uitkijken naar het vervolg. Verder is het boek geschikt om mee te nemen op vakantie, want een boekje van zo'n klein formaat past makkelijk in de koffer.

Elvy's eigen wereld 1 - So boho

1  2  3  4  5

Hét fictiedebuut van het jaar: crea queen Jill, bekend van tv en YouTube, schrijft haar eerste jeugdboek! Elvy's eigen wereld - So boho! is het begin van een nieuwe fictieserie voor meiden vanaf 10 jaar. Dit heerlijke, vlot lezende boek over mode, Ibiza, kleding en creativiteit is een absolute aanrader.

Elvy op Ibiza
    Elvy's eigen wereld - So boho! is het eerste deel in een nieuwe fictieserie die vooral meisjes zal aanspreken, geschreven door 's lands bekendste crea queen. We maken kennis met Elvy, een dromerig, creatief meisje dat vooral in haar eigen wereldje leeft. Ze moet van haar ouders meer onder de mensen komen, dus als hippiezus Joy Elvy uitnodigt om de zomer bij haar en haar boho-vrienden op Ibiza door te brengen, kunnen hun ouders moeilijk nee zeggen. Elvy's tekentalent komt goed van pas op het eiland als zij samen met buurmeisje Kate een kledinglabel begint.
    Jill Schirnhofer: bekend van Zapp en YouTube