Recensie: Ibiza De erfenis RECENSIE

Als Mick, de zoon van Dorien vlak na zijn aankomst op Ibiza vermist lijkt, kan Dorien niet anders dan hem achternagaan. Eenmaal terug op het eiland dat ze 35 jaar geleden heeft verlaten wordt ze overspoeld door herinneringen. Voordat ze het weet raakt ze verstrikt in een aantal gebeurtenissen die ervoor zorgen dat ze niet meer weet wie ze kan vertrouwen.

Met de titel Ibiza De erfenis wekt Kiki van Dijk in eerste instantie de verwachting dat dit het vervolg is op haar vorige boek Ibiza. Dit is niet het geval. Wel komt er een bekende uit Ibiza, tuinman Frank, in dit verhaal voor en weet de lezer na dit boek toch hoe het met hem en Maggie verder is vergaan. Maar dit is slechts een detail in dit nieuwe, superspannende verhaal dat zich op hetzelfde eiland afspeelt.

Woorden schieten bijna te kort om te verwoorden hoe je als lezer in dit verhaal wordt gezogen en van de ene in de andere verrassing valt. Het is dan ook weer onmogelijk dit boek weg te leggen. Regelmatig loopt de spanning zo hoog op dat je bijna vergeet adem te halen. En net als je denkt dat het mysterie is opgelost gebeurt er weer iets onverwachts en zit je weer op het puntje van je stoel van spanning.

De schrijfstijl van Kiki van Dijk is bijzonder aangenaam en leest als een trein. De personages zijn voldoende uitgewerkt om het verhaal te kunnen volgen. Maar ook niet te veel zodat de vaart goed in het verhaal blijft. Door niet meteen alle informatie prijs te geven, kan de lezer zich goed inleven in het wantrouwen dat Dorien naar iedereen om haar heen heeft. Het decor van het prachtige eiland Ibiza maakt dat het verhaal een combinatie is van spanning en vakantiegevoel. Ondanks alle heftige dingen die gebeuren in het verhaal, kun je als lezer niet anders dan meteen een ticket naar Ibiza willen boeken.

Alles bij elkaar is Ibiza De erfenis een echte mustread voor elke thriller liefhebber. Wat mij betreft heeft schrijfster Kiki van Dijk haar voorganger Ibiza hier zelfs mee overtroffen.

Ibiza, de erfenis

1  2  3  4  5