Recensie: Van onschatbare waarde RECENSIE

Na de scheiding van hun ouders worden de zussen Timmie, Juliette en Joy liefdevol opgevoed door hun moeder Véronique. Hun vader is grotendeels afwezig in hun leven. Als hij sterft laat hij een testament na met ongebruikelijke voorwaarden. Hij geeft hen wat zij volgens hem op dit moment nodig hebben. Alle drie de zussen krijgen een geldbedrag dat hen moet helpen hun dromen te verwezenlijken. Zo krijgt Timmie geld om een opvanghuis voor daklozen op te zetten, Juliette om haar bakkerij uit te breiden en Joy om haar acteercarrière een boost te geven. Daarnaast krijgen de zussen een erfdeel van een kasteel in Frankrijk en komt er bij het voorlezen een verrassend geheim naar boven. Verder laat Paul zijn ex-vrouw Veronique een schilderij na met een grote emotionele waarde. Nieuwsgierig naar de herkomst laat ze in Venetië onderzoek doen naar het schilderij.

Van onschatbare waarde is weer een mooie roman van Danielle Steel. De auteur heeft inmiddels al meer dan negentig romans op haar naam staan en is daarmee één van de populairste romanschrijfsters. De stijl van Danielle Steel is ook in deze roman duidelijk herkenbaar. De personages zijn herkenbaar en hebben allemaal een eigen en typisch karakter. Daarnaast volgen de gebeurtenissen elkaar snel op waardoor er tempo in deze roman zit en het boek vlot leest.

Het boek is geschreven in de derde persoon. Je leert op deze manier de gevoelens van alle hoofdpersonen kennen en je wordt als lezer volledig meegenomen in het verhaal. Doordat Timmie, Juliette en Joy een moeizame relatie hebben gehad met hun vader, verloopt het de zussen in relaties ook niet altijd gemakkelijk. Timmie heeft een hekel aan elke man, Juliette laat zich keer op keer inpalmen door losers en Joy heeft moeite om mannen dichtbij te laten komen. Na het overlijden van hun vader en door zijn erfenis lijkt er toch verandering te komen in het liefdesleven van de zussen. Ook Veronique heeft haar ex-man Paul nooit echt los kunnen laten in. Na zijn overlijden en de constatering dat haar dochters nu zelfstandig zijn beseft Veronique zich ook dat het tijd is dat ze meer geniet van het leven. Ze gaat daarom naar Rome en Venetië om te genieten van de kunst en cultuur van de Italianen. Door het lot ontmoet ze Aiden, die haar liefde voor kunst deelt, maar een afschuw heeft van rijke mensen. Lange tijd durft Veronique niet op te biechten dat ze een vermogende vrouw is, want wat zal Aiden doen als hij erachter komt dat ze een rijke vrouw is?

Het rijke leven van Veronique en haar reizen door Europa zijn een mooie setting voor deze roman en samen met de beeldende beschrijvingen van Danielle Steel zorgt dit ervoor je als lezer weg kunt dromen in deze romantische en zomerse setting. Na alle romans gaat Danielle Steel nog altijd niet vervelen, hopelijk volgen er nog vele romans na Van onschatbare waarde.

Van onschatbare waarde

1  2  3  4  5

In Danielle Steels nieuwe roman Van onschatbare waarde verandert het leven van Véronique Parker en haar drie dochters zussen Timmie, Juliette en Joy voorgoed na een onverwachte erfenis van haar ex-man en hun vader. De drie zussen Parker zijn liefdevol opgevoed door hun moeder, terwijl hun vader Paul nauwelijks aanwezig was. Het zijn drie hardwerkende, zelfstandige jonge vrouwen geworden: Timmie, de oudste, is maatschappelijk werkster en woont in New York. Juliette is eigenaresse van een bakkerij in Brooklyn. De jongste, Joy, werkt in Los Angeles hard om haar acteercarrière van de grond te krijgen. Véronique begint aan een nieuwe fase in haar leven. Wanneer Paul Parker sterft, komt het leven van de Parker-vrouwen op zijn kop te staan. De onthulling van zijn laatste wens blijkt van onschatbare waarde…