Recensie: Tweestrijd RECENSIE

Emily Cooper vertrekt na de dood van haar moeder uit Colorado, om bij haar beste vriendin in New York te komen wonen. Haar vriend Dillon woont ook in New York, maar Emiliy is er nog niet klaar voor om bij hem in te trekken. Emily krijgt in New York een baan bij een restaurant en tijdens een bezorgdienst ontmoet ze de ontzettend knappe Gavin. Hij weet haar hart op hol te laten slaan, maar ze is nog steeds van Dillon. Het feit dat Gavin en Dillon goede vrienden blijken te zijn, helpt natuurlijk ook niet mee. Zou het zo ver moeten komen dat Emily moet gaan kiezen tussen Gavin en Dillon?

Zelf had ik nog niet eerder van de schrijfster Gail McHugh of van de titel van het boek gehoord. Om eerlijk te zijn, was ik na het lezen van de achterflap nogal sceptisch over het boek. De lezer kan namelijk vanuit de achterflap al opmaken dat het boek draait om een love triangle. Ik wist niet zo goed wat ik hiervan moest vinden, dus ik dook snel het boek in. Het duurde even voordat ik helemaal in het verhaal zat. Ik moest wennen aan de personages en aan de setting van het verhaal. Als lezer wordt je dus niet direct het verhaal in gezogen, maar ik besloot wel door te lezen. Vanaf het moment dat Gavin op het toneel verschijnt, wordt het interessant. Emily's hoofd slaat op hol, waarbij je je als lezer afvraagt wat ze gaat doen. Maar het mooie is: Emily weet zelf niet goed wat ze met deze gevoelens aan moet. Ze besluit de gevoelens te negeren, omdat ze er zeker van is dat ze van Dillon houdt en bij hem blijft.

Ik, en de meesten tussen ons neem ik aan, ben totaal tegen vreemd gaan. Ik zou nooit een goede reden kunnen bedenken waarom mensen vreemd zouden gaan. Ik bedoel, als je niet gelukkig bent, dan verlaat je diegene toch? Ik ben nog niet in zo'n situatie terecht gekomen, dus wellicht kan ik er niet veel van zeggen, maar toch. Echter weet de schrijfster van het boek, Gail McHugh, de lezer zo op de gedachte te brengen dat de lezer hoopt dat Emily de misstap naar Gavin maakt. Dillon is namelijk totaal geen fijne vriend. Hij is jaloers, bezitterig en alleen maar met zijn werk bezig. Gavin daarentegen lijkt uiterst zorgzaam, superknap en lief. Eigenlijk al het goede wat Dillon totaal niet is. Ik vond het heel knap dat de schrijfster mij het gevoel gaf dat het prima was als Emily vreemd zou gaan met de perfecte Gavin, terwijl ik echt tegen vreemdgaan over het algemeen ben.

De schrijfstijl van Tweestrijd is heel erg fijn. Er wordt erg vlot geschreven, waardoor je als lezer het boek binnen de kortste keren uit hebt. Zelf moest ik dus even in het verhaal komen, maar toen had ik ook wat. Het verhaal zelf neemt niet veel gekke wendingen aan. Gebeurtenissen lopen zoals ze lopen, en dat vond ik wel een beetje jammer. Ik had gehoopt dat ik ergens in het boek helemaal versteld zou staan, maar als lezer wordt je helaas niet van je stoel geblazen. Als er wel een bepaalde plottwist in zou zitten, dan had dit boek zeker vijf hartjes gekregen. Alhoewel ik niet erg verrast werd gedurende het boek, eindigt het boek wel met een cliffhanger. Juist hierdoor kan ik niet wachten op het vervolg.

Tweestrijd vond ik dus veel leuker dan verwacht. Ik kan het boek zeker aanraden aan degenen die van New Adult-boeken met knappe, rijke mannen houden. Het is echt een boek om heerlijk bij weg te dromen!

Tweestrijd

1  2  3  4  5

Emily Cooper is kapot van het overlijden van haar moeder en verhuist naar New York om opnieuw te beginnen. Haar vriend Dillon wil dat ze bij hem komt wonen, maar Emily is daar nog niet klaar voor en trekt in bij een vriendin. Ze neemt een baantje in een Italiaans restaurant om de huur te kunnen betalen.

Dan ontmoet ze Gavin. Hij is rijk, charmant en ontzettend aantrekkelijk. Emily doet haar best zich te verzetten tegen wat ze voelt voor Gavin, maar hij is niet van plan haar te laten gaan.

Door Gavin moet Emily een paar belangrijke keuzes maken. Keuzes die ervoor zullen zorgen dat vriendschappen eindigen, harten gebroken worden en haar leven nooit meer hetzelfde zal zijn.