Recensie: Onbetrouwbaar RECENSIE

Wanneer Pippa Cox op een middag besluit thuis te lunchen, treft ze haar vriend in bed aan met een andere vrouw. Om hem te vergeten besluit ze een vriendin in Amerika op te zoeken om samen met haar en een groep een roadtrip te maken. In het vliegtuig vertelt ze in een dronken bui aan de wildvreemde, maar onwijs knappe, Jensen haar levensverhaal. Hij reageert afstandelijk en doet zelfs of hij slaapt, dus ze heeft zichzelf enorm voor schut gezet. Eenmaal bij haar vrienden in Amerika aangekomen, blijkt dat Jensen ook bevriend is met hen. Pippa gaat dus ook samen met Jensen de roadtrip maken. Pippa voelt zich aangetrokken tot de sexy Jensen, maar weet Pippa door zijn afstandelijke muur heen te komen?

Onbetrouwbaar is het vierde deel van de Stouter-serie van Christina Lauren. Zelf heb ik nog geen van voorgaande delen uit deze serie gelezen, dus ik was benieuwd of ik wel het verhaal in kwam. Al na het lezen van twee hoofdstukken kwam ik erachter dat het niet nodig is om de voorgaande delen van deze serie te hebben gelezen. Het is wel leuker, aangezien de personages uit de voorgaande delen ook terugkomen in dit boek, maar zeker niet noodzakelijk. Sterker nog, al vanaf het lezen van de eerste hoofdstukken zat ik helemaal in het verhaal. Als lezer lees je het verhaal vanuit twee perspectieven: dat van Pippa en dat van Jensen. Deze afwisseling vond ik heel fijn en erg komisch. Zoals het moment dat de dronken Pippa haar hart uitstort bij Jensen in het vliegtuig. Pippa denkt dan dat Jensen ligt te slapen, terwijl hij vier uur lang heeft gedaan alsof. Voor de lezer is het dus erg fijn om een kijkje te kunnen nemen in de hoofden van de twee hoofdpersonages van dit boek.

Ik vond dat voornamelijk prettig, omdat Jensen ook het een en ander in zijn verleden heeft meegemaakt. Hij is erg afstandelijk en is alleen maar druk met werk bezig, maar daar zit ook een reden achter: vlak voordat hij met zijn vorige vriendin zou trouwen, dumpte zij hem. Pippa daarentegen is erg levendig, spontaan en geeft er niet veel om wat anderen van haar denken. Ik vond dat vooral haar onbezonnen acties het boek erg leuk maakte. Juist doordat de lezer in het hoofd kruipt van twee tegenpolen – de afstandelijke en de spontane – maakt het lezen vanuit twee perspectieven interessant. Persoonlijk vind ik het lezen vanuit twee perspectieven vaak overbodig, maar in dit boek had dat zeker toegevoegde waarde.

Door de combinatie van de twee verschillende karakters van de hoofdpersonages vonden veel humoristische momenten plaats. Daarnaast bevat het boek zeker de nodige romantiek en stomende scènes. Ik moet wel zeggen dat het boek niet overladen wordt door stomende scènes. Hierdoor ben ik het boek meer gaan zien als een fijne Chicklit, maar dan met meer seksscènes. Door de cover van dit boek lijkt het misschien alsof je continu leest hoeveel zin Pippa en Jensen in elkaar hebben, maar ik vond het reuze meevallen. Het enige minpuntje wat ik vond aan dit verhaal, is dat er niet echt iets extreems gebeurde. Ik was eigenlijk aan het wachten op het moment dat er een grote onthulling werd gedaan, maar die kwam niet. Op zich niet erg, maar ergens had ik dat wel een beetje verwacht. Gebeurtenissen liepen zoals ze liepen, en het boek krabbelde voort.

Onbetrouwbaar van Christina Lauren kan ik aanraden als een heerlijk zomers boek. Het boek is grappig, luchtig en beschikt over de juiste hoeveelheid stomende scènes. Een groot voordeel van deze serie is dat je de voorgaande delen niet gelezen hoeft te hebben, dus je kan zo met dit boek starten!

Stouter 4 - Onbetrouwbaar

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)