Recensie: Fatale kus RECENSIE

In Fatale kus wordt er een reeks moorden gepleegd door een seriemoordenaar die door de pers is omgedoopt tot de Cinderella Wurger. Lucy Kincaid wordt door haar vriend en beveiligingsexpert Sean Rogan gevraagd om haar expertise op het gebied van cybercriminaliteit in te zetten bij het onderzoek naar een vermiste tiener. Al snel komen Lucy en Sean erachter dat dat de verdwijning van de tiener waarschijnlijk iets te maken heeft met de Cinderella Wurger en ze besluiten om samen te gaan werken met de FBI om de seriemoordenaar op te pakken.

Fatale kus is het tweede boek dat zich afspeelt rondom het personage Lucy Kincaid. Het boek verwijst terug naar gebeurtenissen die in het eerste boek Tot de dood ons scheidt zijn gebeurt. Fatale kus is goed op zichzelf staand te lezen, maar leuker is het natuurlijk als je eerst het voorgaande deel hebt gelezen, zodat je de personages echt goed leert kennen. Wat jammer is, is dat schrijfster Allison Brennan er best lang over doet om de gebeurtenissen uit Lucy's verleden uit de doeken te doen. Er wordt vaak over haar verleden gesproken maar het blijft een beetje vaag wat er precies gebeurt is. Pas halverwege het boek heb je als lezer een goed beeld van wat ze allemaal meegemaakt heeft. Zeker als je het eerste deel niet gelezen hebt kan dit verwarrend zijn en was het fijn geweest als de schrijver hier in een keer goed op in was gegaan. Dan snap je als lezer Lucy meteen veel beter. Maar dit was dan ook het enige minpuntje wat ik over dit boek te zeggen heb.

Ik ben namelijk reuze enthousiast over Fatale kus! Het verhaal leest heerlijk vlot weg. Het komt bij crime boeken vaak voor dat het verhaal erg langzaam opstart en het heel lang duurt voordat de hoofdpersonen een aanwijzing vinden. In Fatale kus gebeurt er eigenlijk altijd wel wat, zonder dat het ongeloofwaardig wordt dat ze zo snel nieuwe informatie ontdekken. De informatie wordt langzaamaan vrijgegeven, maar elke keer wordt er wel iets ontdekt wat de nieuwsgierigheid van de lezer blijft prikkelen.

Wat Allison Brennan daarnaast ook goed gedaan heeft in mijn ogen, is dat ze de twee hoofdpersonages, namelijk Lucy en Sean, heel menselijk heeft gemaakt. We leren over hun relatie en de problemen waar ze soms tegenaan lopen. Ook lezen we mee met Lucy die heel graag bij de FBI wilt gaan werken en haar hele leven daarnaar toe heeft gewerkt en daar dan toch niet aangenomen wordt. Naast het moordonderzoek wil je dus ook weten hoe het verder gaat met het privé leven van Lucy. Zal ze later alsnog bij de FBI worden aangenomen? Hoe gaat het tussen haar en Sean? Blijven ze bij elkaar? De combinatie tussen het persoonlijke leven van Lucy, het moordonderzoek naar de Cinderella Wurger en de verdwijning van de vermiste tiener maken dat het boek continue interessant is en je Fatale kus niet meer weg kunt leggen. De schrijfster weet al deze aspecten in het verhaal te verwerken, zonder dat het verhaal als het ware 'te vol' zit.

Fatale kus is een heerlijke, romantische thriller geworden die je zo hebt uitgelezen. De interessante personages in combinatie met de verdwijning van de tiener en het moordonderzoek naar de seriemoordenaar zorgen ervoor dat het een bijzonder spannend verhaal geworden is. Dit is pas het tweede boek met het personage Lucy Kincaid in de hoofdrol, maar ik kan niet wachten om meer boeken over haar te gaan lezen!

Fatale kus

1  2  3  4  5

Lucy Kincaid wordt door haar vriend, beveiligingsexpert Sean Rogers, gevraagd haar expertise op het gebied van cybercriminaliteit in te zetten bij het onderzoek naar een vermiste tiener. Het onderzoek loopt synchroon met de klopjacht van de FBI op de 'Cinderella Wurger.' Deze seriemoordenaar heeft het voorzien op jonge vrouwen die hij op feesten drogeert en op die manier makkelijk tot zijn slachtoffer maakt. Wanneer beide onderzoeken met elkaar dreigen te botsen, is Lucy niet van plan om een stap opzij te doen. Haar eigen pijnlijke verleden maakt haar vastbesloten jonge vrouwen te behoeden voor criminelen. Daartoe gaat Lucy niet alleen de confrontatie aan met een meedogenloze psychopaat, maar ook met haar eigen angsten. Zelfs als dat betekent dat haar carrière en haar geluk met Sean op het spel staan.