Recensie: Elke dag een zoen RECENSIE

Recensie: Elke dag een zoen - Lars van der Werf

Schrijver Lars van der Werf heeft zijn derde dichtbundel afgeleverd met Elke dag een zoen. Je zou hem kunnen kennen via social media (versjes van Lars). Ook kun je hem soms 'in het wild' tegenkomen, want Lars is regelmatig in het land te vinden om versjes op maat te maken met zijn typemachine onder de arm.

Elke dag een zoen staat boordevol korte gedichtjes, waarvan sommigen in Haiku-vorm. De schrijver houdt het over het algemeen positief en luchtig in de versjes.

Hier en daar is er ook wat humor in het boekje verwerkt, zoals het gedichtje dat hij gejat zou hebben van de marktkoopman. Op de achterkant van het boekje staat aangegeven dat je wat deze schrijver betreft elke dag moet glimlachen, liefst zoveel mogelijk. En daar wil hij je bij helpen. Zoals altijd met gedichten, spreekt de ene tekst je wellicht wat meer aan dan de andere. Er zijn versjes die treffend verwoorden wat je zelf maar moeilijk onder woorden kon brengen. Er zijn versjes die je inderdaad zeker doen glimlachen. Maar er zijn ook versjes waarbij je denkt: ehm... waarvan akte.

Een voorbeeld van wat ik heel erg mooi vond: 'Later belt net aan, maar ik heb de deur niet opengedaan. Later wacht buiten maar even, ik ben hier binnen nog niet klaar met leven.' Qua onderwerpen gaan veel tekstjes over de liefde, over de kleur blauw (toevallig mijn lievelingskleur), positiviteit, het weer, dieren... kortom: alledaagse herkenbare dingen en van alles wat. De schrijfstijl is over het algemeen eenvoudig, zodat het een grote doelgroep zal aanspreken. Wat verder opvalt is het gebruikte typemachine-lettertype, heel retro en inclusief vervaagde stukjes hier en daar. Het boekje straalt daardoor nostalgie uit.

Elke dag een zoen is leuk, lief, onschuldig en luchtig, en ook heel geschikt als cadeau-idee.

Dit was de Chicklit.nl recensie van Elke dag een zoen - Lars van der Werf

Elke dag een zoen

1  2  3  4  5

Glimlachen moet je wat Lars betreft elke dag doen, zoveel mogelijk, en om je daar een beetje bij te helpen heeft hij weer een heel boekje vol glimlach geschreven. Net als zijn eerste twee succesvolle bundels is ook Elke dag een zoen een bonte verzameling geestige, lieve en verrassende versjes – een rijmend feestje dat je jezelf of een ander graag cadeau doet.