Recensie: Een zomer zonder einde RECENSIE

Recensie: Een zomer zonder einde - Marcia Willett

Ooit was hij een succesvolle acteur geweest die in een grote Britse kaskraker had gespeeld. Mungo was beroemd, niet alleen in Groot-Brittannië, maar ook ver daarbuiten. Hij woont in een klein dorpje genaamd Devon, een plek waar hij zich thuis voelt en de komende jaren zijn pensioen wil doorbrengen. Echter, blijkt dit niet alleen een plek waar hij erg van geniet, maar zijn vrienden uit het populaire Londen brengen er ook graag hun vrije tijd door. Zo ook Kit, een oude vriendin, die met een probleem zit waar ze graag aan wil ontsnappen. Dat is het begin van een spannende tijd.

Zoals Marcia Willett zelf al omschrijft: 'De warme nadagen van de zomer worden versplinterd door geheimen uit het verleden die de rust in het slaperige dorp dreigen te verstoren. Mungo en Kit zullen zich moeten realiseren dat je de toekomst alleen kunt omarmen als je het verleden het hoofd durft te bieden.' Dat is precies waar dit boek voor mij om draait. Het gaat om vriendschappen uit het verleden, maar ook vriendschappen en liefdes die plotseling een verrassende wending kunnen nemen.

Het fijne aan Een zomer zonder eindeis dat het verhaal erg realistisch is en je daardoor helemaal in het boek trekt. Marcia Willett weet in Een zomer zonder einde de nieuwsgierigheid van de lezer vast te houden, mede door de goed uitgewerkte verhaallijn. De originele hoofdpersonages zijn goed uitgewerkt en zorgen ervoor dat de lezer zich met hen verbonden voelt. Het is geen typisch verhaal van jonge mensen op zoek naar liefde, maar een verhaal die juist de geschiedenis van twee geliefden benadrukt en daarop verder borduurt. Dankzij de beeldende schrijfstijl waan je je op het landgoed in Devon. Sommige bijrollen blijven oppervlakkig en voegen niet direct veel toe aan het verhaal. Echter is dit niet storend.

Een bijzonder element is de familiegeschiedenis, waar je af en toe een stukje over komt te weten. Wellicht vindt niet iedereen dit interessant, dan kun je best een klein stukje overslaan. Maar het helpt je om de onderlinge relaties beter te begrijpen.

Dat Marcia Willett inmiddels een succesvolle, internationale auteur is, is geen verrassing. Een zomer zonde einde is een fijne roman, geschikt voor een brede doelgroep. Een goede roman voor iedereen die in het najaar graag op de bank kruipt met een feelgood boek.

Dit was de Chicklit.nl recensie van Een zomer zonder einde - Marcia Willett

Een zomer zonder einde

1  2  3  4  5

Mungo, een gepensioneerd acteur, trekt zich terug in een klein dorpje in Devon. De prachtige verbouwde smidse is een perfecte plek voor zijn vrienden als ze even aan Londen willen ontsnappen. Een van hen is Kit, die erg van streek is nadat ze een brief heeft gekregen van haar grote en enige liefde Jake, na jaren van taal noch teken. Hij wil haar graag weer zien, en Kit weet niet meer wat ze moet doen. De warme nadagen van de zomer worden versplinterd door geheimen uit het verleden die de rust in het slaperige dorp dreigen te verstoren. Mungo en Kit zullen zich moeten realiseren dat je de toekomst alleen kunt omarmen als je het verleden het hoofd durft te bieden. Maar zullen ze op tijd zijn?