Recensie: Wat jij niet ziet RECENSIE

Recensie: Wat jij niet ziet - Sarah Pinborough

Louise is een alleenstaande moeder en tijdens een avondje stappen ontmoet ze David. Ze valt als een blok voor hem en schrikt dan ook als hij haar nieuwe baas blijkt te zijn en een getrouwde man is. Dan ontmoet ze een paar dagen later Adele, de echtgenote van David, met wie ze bevriend raakt en regelmatig afspreekt. Louise ontmoet David en Adele apart van elkaar, waarbij de ander niet op de hoogte is van deze afspraken. Hierdoor raakt Louise verstrikt in een dilemma, want ze is gek op David, maar is ook zeer blij met haar vriendschap met Adele. Toch lijkt er iets niet te kloppen in het huwelijk van Louise en David, hoe langer Louise met hen omgaat, des te vaker haar opvalt dat ze heel vreemd met elkaar omgaan en wie spreekt nu precies de waarheid?

Drie personages spelen in Wat jij niet ziet de hoofdrol: Louise, Adele en David, waarbij je de vrouwen het best leert kennen, omdat het verhaal vanuit hun perspectieven wordt verteld. Het perspectief van Louise wordt afgewisseld met dat van Adele. Naast deze perspectiefwisselingen zijn er in het boek ook flashbacks, hoofdstukken die worden aangeduid met "toen". Deze flashbacks gaan over de achttienjarige Adele, die vlak na de dood van haar beide ouders opgenomen is geweest in een kliniek.

Adele is op jonge leeftijd met David getrouwd, hij werkt als succesvol psycholoog en zij is huisvrouw. Voor de buitenwereld lijken Adele en David het perfecte stel, maar door de inkijk in hun leven wordt duidelijk dat David Adele wel erg controleert. Maar ook Adele is ook niet helemaal te vertrouwen en gaat heel berekenend te werk, want ze lijkt een plan te hebben met David en Louise.

Door de ontmoeting met David en Adele is Louise in een ingewikkelde situatie beland. Ze is verliefd geworden op David en is bevriend met zijn vrouw. Hierdoor heeft Louise continu een schuldgevoel en weet ze dat ze de verhouding met haar baas eigenlijk zou moeten beëindigen, maar ze is ook blij dat ze nu eindelijk een liefde heeft gevonden en een nieuwe vriendin heeft waar ze het echt gezellig mee heeft. Naast deze twijfel probeert Louise te achterhalen wat zich nu precies afspeelt tussen David en Adele.

Wat jij niet ziet is een psychologische thriller waarin de spanning zorgvuldig is opgebouwd. Schrijfster Sarah Pinborough (1972) schrijft boeken in de genres fantasy en horror en dat laatste zie je terug in deze psychologische thriller. De onderhuidse spanning in het boek zorgt ervoor dat je blijft lezen en dat het boek tot het eind spannend blijft. De zinnen op de cover: "Vertrouw dit boek niet, vertrouw dit verhaal niet, vertrouw jezelf niet" zijn dan ook zeer van toepassing op dit boek.

Gedoseerd geeft auteur Pinborough de informatie en zo weet de schrijfster je op het verkeerde been te zetten. Het plot van Wat jij niet ziet is bijzonder verrassend en een geweldig eind van deze psychologische thriller! Wat jij niet ziet is een meeslepende en geweldig geschreven psychologische thriller.

Dit was de Chicklit.nl recensie van ​Wat jij niet ziet - Sarah Pinborough

Wat jij niet ziet

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Louise is een alleenstaande moeder. Tijdens een zeldzaam avondje uit ontmoet ze een man en valt als een blok voor hem. De maandag erop ontmoet ze haar nieuwe baas, David. De man uit het café, die getrouwd blijkt te zijn, en die zegt een fout te hebben begaan. Dan ontmoet Louise Adele, de vrouw van David. De twee raken bevriend en Louise leert een heel andere kant van David kennen. Er lijkt iets goed mis in hun huwelijk. Louise wil weten wat...