Recensie: De maagd en de miljonair RECENSIE

Recensie: De maagd en de miljonair - Jessica Clare

De beste vriendin van Majorie Ivarsson gaat trouwen met een steenrijke man op een privé-eiland. Aangezien Majorie een van de bruidsmeisjes is, mag Majorie ter voorbereiding een week voor de bruiloft al op het eiland zijn, samen met de andere bruidsmeisjes. Op het eiland redt Majorie per toeval Robert, die bijna in de zee verdronk. Deze onbekende man vraagt Majorie mee uit eten, want hij is helemaal overdonderd door de schoonheid van Majorie. Wat Majorie niet weet, is dat Robert een onwijze player is, die onwijs veel geld verdient met zijn belachelijke tv-programma's. Majorie daarentegen is nog maagd, en brengt haar tijd graag door bij de bingo. Zullen deze twee tegenpolen elkaar het met elkaar uit weten te houden?

Toen ik de titel voor het eerst hoorde, vond ik hem nogal vreemd. Een maagd en een miljonair? Zou dat wel goed gaan samen? En laten we eerlijk zijn, de meeste mannelijke miljonairs die wij kennen uit boeken zijn onwijze players of hebben een ander merkwaardig verleden. Denk aan Christian Grey uit Vijftig Tinten Grijs. Ik was benieuwd wat De maagd en de miljonair me zou brengen. Van de schrijfster, Jessica Clare, had ik nog nooit gehoord. Dat maakte mij alleen nog maar nieuwsgieriger naar het verhaal.

Van vanaf de eerste bladzijde van De maagd en de miljonair komt de lezer erachter dat de schrijfstijl die Jessica Clare aanhoudt vrij simplistisch is. Er wordt duidelijk geschreven, zonder moeilijke woorden te gebruiken. Dit is een pluspunt aan het verhaal, omdat de lezer hierdoor in een hoog tempo het boek door komt. Het is dus een luchtige read. Daarnaast zorgen de verhaallijnen voor een hoog leestempo. Ook al gebeurt er niet veel spannends, toch wil je als lezer erachter komen hoe het verder gaat. Majorie is namelijk een nogal klunzige vrouw, die geen enkele weet heeft over daten en alles wat daarbij te maken heeft. Advies vragen aan haar (dronken) vriendinnen, de andere bruidsmeisjes, brengt niet veel goeds mee. Hierdoor komt ze in super awkward situaties terecht. In het begin kon ik hier nog wel om lachen, maar later werd het me toch een beetje te veel. Ik snap het als je geen kennis hebt van daten, maar ik ging er vanuit dat zo'n slimme meid wel wist wanneer ze zichzelf voor schut zette en wanneer niet.

Wat ik nog vreemder vond, is dat Robert haar maar bleef mee uit vragen, zelfs nadat ze zich zo merkwaardig gedroeg. De meesten van ons hadden het al lang afgekapt, maar Robert niet. Waarom niet? Omdat ze er zo knap uit zag. Majorie is namelijk een vrouw van meer dan 1 meter 80 lang, iets wat Robert erg intrigeert. Bleef hij dan echt alleen maar door het uiterlijk van Majorie aan haar vast kleven? Vast niet. Maar dat is wel de oppervlakkige indruk die de lezer krijgt. Het boek wordt trouwens niet alleen vanuit het perspectief van Majorie geschreven, maar ook vanuit het perspectief van Robert. Dus alhoewel we ook de motieven van Robert te weten krijgen, snapte ik het nog steeds niet. Hij werd in mijn ogen te snel en te gemakkelijk verliefd op haar, wat niet realistisch op mij overkwam. De vonk tussen hen komt niet over op de lezer.

De maagd en de miljonair¸ het eerste deel van de Miljonairs en bruidsmeisjes-serie, heeft mij niet helemaal weten te pakken. Alhoewel het verhaal mij achteraf niet helemaal aansloeg, wilde ik gedurende het lezen wel steeds weten hoe het verder liep tussen Majorie en Robert. En dat wil ik nog steeds! Dus al met al ben ik wel zeer benieuwd naar het tweede deel van deze serie.

Dit was de Chicklit.nl recensie van De maagd en de miljonair - Jessica Clare.

Miljonairs en bruidsmeisjes 1 - De maagd en de miljonair

1  2  3  4  5

Marjorie Ivarsson is een lieve, lichtelijk naïeve jonge vrouw. Ze is grootgebracht door haar oma, werkt keihard als serveerster en ziet een avondje bingo als een superuitje. Tot haar vriendin Bronte haar vraagt om bruidsmeisje te zijn bij haar huwelijk. Ter voorbereiding mag Marjorie mee naar het privé-eiland van de steenrijke bruidegom. Daar maakt ze niet alleen kennis met een wereld van ongekende weelde en glamour, maar ook met de tv-producer Robert Cannon, een beruchte womanizer.

Nadat Marjorie Robert heeft gered van de verdrinkingsdood in de turquoise lagune op het eiland, kan ze hem niet uit haar hoofd zetten. Maar ze is niet de enige vrouw die op hem aast en een player als hij past eigenlijk totaal niet bij haar. Toch valt de vurige aantrekkingskracht tussen hen nauwelijks te ontkennen, en het idyllische, romantische eiland is de ideale plek om daaraan toe te geven