Recensie: De verloren ziel RECENSIE

Recensie: De verloren ziel - Christian Jacq

Het verhaal van Prins Setne gaat verder in dit derde deel van de serie van Christian Jacq. Als de wereld denkt dat hij verdronken is, gaat hij alleen verder op pad naar de geheime stad. Maar hij krijgt onverwachtse hulp bij zijn zoektocht naar de vaas van Osiris. En hoe moet het nu met de liefde van zijn leven, Sekhet, zullen ze elkaar ooit nog terugzien of zijn ze vervloekt om hun leven gescheiden te leven?

Christian Jacq heeft weer een mega spannend nieuw boek van deze serie weten te schrijven. Opnieuw plaatst hij je in het oude Egypte, waar het verhaal van Setne verder gaat. Wat we in het vorige deel ook al zagen wordt er in De verloren ziel steeds meer ingegaan op de gevoelens van Setne. Wat vindt hij ervan dat hij zijn geliefde moet missen, hoeveel pijn doet dit hem wel niet? Het is fijn om naast alle spanning van het verhaal ook meer hierop in te gaan, hierdoor verdiep je je ook steeds meer in het personage en leef je meer mee.

De spanning is wederom hoog in dit deel en blijft stijgen. De strijd tegen de zwarte magiër is in volle gang en dat is te merken. Je merkt hierdoor dat het boek nog sneller leest, want je wilt naar de ontknoping. Jacq weet als geen ander Eqypte tot leven te weken, met oude gebruiken, farao's en magie. Natuurlijk heeft Jacq ook in dit deel zijn alles beschrijvende schrijfstijl, waarbij hij ingaat op de diepste gedachtes, geheimen en omgeving. Zeker in dit derde boek ben je eraan gewend en was ik persoonlijk erg blij om meer achtergrondinformatie te krijgen over Egypte. Je merkt ook dat steeds meer dingen die in de vorige delen werden benoemd op zijn plek vallen en dat je verbanden gaat leggen. Het boek De verloren ziel is net als de vorige twee niet erg dik, waardoor je er zo doorheen bent en met smart blijft wachten op het volgende deel.

De verloren ziel is een boek vol mysterie en spanning. Het verhaal van Setne gaat verder in de magische Egyptische wereld. Jaqc weet als geen ander de spanning op te bouwen, door steeds meer informatie te geven. Gelukkig staat het volgende deel al op de planning en gaan we verder met Setne's avonturen.

De verloren ziel

1  2  3  4  5

Prins Setne, de jongste zoon van Ramses II, zet zijn heldhaftige strijd tegen het kwaad voort. Terwijl iedereen denkt dat hij verdronken is, vaart Setne ongemerkt naar de geheime stad. Hij hoopt daar de vaas van Osiris te vinden en zo de zwarte magiër te slim af te zijn. Sekhet, de verloofde van Setne, is ondertussen overtuigd dat haar geliefde nog leeft. Ze zoekt bescherming tegen de zwarte magiër in de tempel van de godin Sekhmet. Zal Setne de strijd tegen het kwaadwinnen? En zullen de twee geliefden elkaar ooit nog terugzien?