Recensie: Ster van Acht RECENSIE

Recensie: Ster van Acht - Jennifer Murgia

De zeventienjarige Teagan heeft van jongs af aan enge dromen. Ze weet niet hoe ze er vanaf komt of waarom ze die dromen heeft. Ze vertelt haar dromen aan haar beste vriendin Claire maar die kan haar niet helpen. Dan verschijnt echter de knappe Garreth op haar school en hij heeft meteen haar aandacht. Garreth is mysterieus, heeft interesse in haar en weet zelfs het antwoord op de vragen over haar angstaanjagende dromen... maar het antwoord zet haar hele wereld op z'n kop.

Ster van Acht is geschreven door de Amerikaanse auteur Jennifer Murgia, en vertaald door Jen Minkman en Marije Kok. Het is het eerste deel van een serie. De foto die voor de cover is gebruikt is niet heel geslaagd, onder andere omdat hij de personages heel concreet uitbeeldt. Het is fijner om je eigen voorstelling van de hoofdpersonen te kunnen maken.

Een ander minpunt is dat er sprake is van een duidelijk geval van instalove. Garreth en Teagan zijn direct hevig verliefd en al een paar dagen nadat ze Garreth heeft ontmoet zegt Teagan dat Garreth niet alleen haar hart maar ook haar ziel vult. Van deze opzwepende dramatische manier van vertellen moet je maar net houden.

Wel is Teagan een sympathiek personage. Zo heeft ze het in het begin bijvoorbeeld over het heerlijke gevoel van boeken kopen, heel herkenbaar! Haar beste vriendin Claire is een leuke sidekick die het echt voor Teagan opneemt, als ze gepest wordt door een klasgenoot. Deze Brynn blijft helaas dan weer erg eendimensionaal. Ze is vooral de pestkop en er wordt nooit uitgediept waarom ze Teagan pest, of wat haar eigen verhaal is.

'De Ster van Acht, het octagram, zorgt ervoor dat ik je door de eeuwigheid heen kan volgen. Vanaf het moment dat je werd geschapen, ben ik aan jou toegewezen om je te beschermen en je te begeleiden.'

Leuk aan de verhaalwereld is de aanwezigheid van engelen. Garreth blijkt namelijk de beschermengel van Teagan te zijn en beschermt haar al haar hele leven. Hij is verliefd op haar geworden, iets wat engelen eigenlijk niet horen te doen. Om met haar kennis te kunnen maken heeft hij een menselijke vorm aangenomen. Gelukkig bestaat Ster van Acht niet enkel uit zoetsappigheid. De aartsengel Hadrian zorgt als bad guy continu voor dreiging. Jennifer Murgia laat met dit boek mooi zien dat in iedereen wel een stukje licht en duisternis schuilt.

Ster van Acht moet het niet hebben van diepgaande karakters of uitgebreide karakterontwikkeling. Het is een romantisch opzwepend verhaal over de liefde tussen de engel Garreth en het meisje Teagan, dat vooral geschikt is voor de liefhebber van paranormale romances.

Ster van acht

1  2  3  4  5

De zeventienjarige Teagan heeft al sinds haar kindertijd beangstigende dromen. Schaduwen slaan haar elke nacht gade vanuit de hoek van haar slaapkamer. Als ze op school nieuwkomer Garreth rond moet leiden, valt ze - net als alle andere meiden in haar klas - als een blok voor hem. Ze kan haar geluk niet op als Garreth alleen oog voor haar lijkt te hebben, maar waarom heeft ze tegelijkertijd het gevoel dat de schaduw die haar bedreigt steeds dichterbij komt? En wat heeft de achtpuntige ster die Garreth in de huid van zijn handpalm heeft staan met haar eigen lotsbestemming te maken..?