Recensie: De sneeuwengel RECENSIE

Recensie: De sneeuwengel - Lulu Taylor

Cressida Felbridge is een graag geziene verschijning in de Londense high society in de jaren zestig. Haar invloedrijke vader wil haar voor haar huwelijk een portret geven. Op het moment dat Cressida de schilder Ralph Few ontmoet, weet ze dat haar leven volledig zal veranderen. Ze worden halsoverkop verliefd, maar Ralph is getrouwd. En zijn vrouw is niet van plan om hem zomaar te laten gaan.

Decennia later raakt Emily Conway alles kwijt wat ze liefheeft. Will, haar man en vader van haar twee kinderen, is door een onbetrouwbare zakenpartner volkomen bankroet. Will rijdt in zijn wanhoop met Emily in de auto van een klif en raken beiden zwaargewond.

Dan wordt ze op de hoogte gebracht van een mysterieuze erfenis: een haar onbekende vrouw heeft haar een huis op een groot landgoed nagelaten. Is dit voor Emily een nieuwe start, of zijn de geheimen van het landgoed te groot voor haar?

De Sneeuwengel is een prachtig verhaal wat zich zowel afspeelt in Engeland in de jaren zestig als in het nu. Lulu Taylor laat je de jaren zestig beleven met alle facetten van die tijd. Hoe Cressida moet vechten voor een plaatsje in de maatschappij, in die tijd was werken voor vrouwen uit de high society namelijk not done. Taylor beschrijft die tijd heel goed in hoe de vader van Cressida, haar graag getrouwd en met kinderen wil zien, terwijl ze bij de school waar ze werkt in de arme wijk East End in Londen, met de nek wordt aangekeken omdat ze niet betaald krijgt voor het werk als leerkracht. Lulu Taylor heeft een mooie, gedetailleerde manier van schrijven, hierdoor waan je jezelf echt tijdens het lezen in Londen in de jaren zestig. Het boek bestaat uit 4 delen, maar dit is eigenlijk niet nodig, daar waar het verhaal direct weer verder gaat zonder een tijdsprong te maken. Wat Emily meemaakt met haar gezin is niet iets waar je jezelf snel in kan vinden, maar draagt wel bij voor het gevoel dat je een romantisch boek zit te lezen. Vooral de beschrijvingen van het grote landgoed wat Emily heeft geërfd, doet erg idyllisch aan.

Het boek kabbelt rustig voort, maar dit zet je wel op het verkeerde been. Als je het boek driekwart hebt gelezen, komt er plotseling een vaart in met de daarbij behorende spanning. Het is geen thriller, maar heeft op het eind hier wel lichte aspecten van. Wie weet is het volgende boek van Lulu Taylor wél een thriller, ze laat in De Sneeuwengel in ieder geval zien dat ze ook goed in dat genre zou kunnen schrijven.

Lulu Taylor heeft met De Sneeuwengel een boek geschreven wat voldoet aan alle facetten die je graag in een roman zou willen zien. Het leest vlot, is romantisch, en zorgt ervoor dat je het boek graag uit wil lezen doordat je nieuwsgierig wordt gemaakt naar de afloop.

Recensie: De sneeuwengel - Lulu Taylor

De sneeuwengel

1  2  3  4  5

Een verboden liefde heeft gruwelijke consequenties

Een spannende roman met een duister kantje, voor de lezers van Rosamund Lupton en Laura Lippman

Cressida Felbridge is een graag geziene verschijning in de Londense high society in de jaren zestig. Ze is verloofd met een rijke man en haar invloedrijke vader wil haar voor haar huwelijk een portret geven. Op het moment dat Cressie de schilder Ralph Few ontmoet weet ze dat haar leven volledig zal veranderen. Zij en Ralph worden halsoverkop verliefd, maar Ralph is nog steeds getrouwd. En zijn manipulatieve vrouw is niet van plan hem zomaar te laten gaan.

Decennia later staat Emily Conway op het punt alles te verliezen wat ze liefheeft. Will, haar man en vader van haar kinderen, is door een onbetrouwbare zakenpartner volkomen bankroet, ze zijn alles kwijt. In zijn wanhoop rijdt hij met Emily in de auto van een klif. Pas als Emily volledig is hersteld wordt ze op de hoogte gebracht van een mysterieuze erfenis: een haar onbekende vrouw heeft haar een huis op een groot landgoed nagelaten. Is dit huis Emily's kans op een nieuwe start, of zijn de geheimen van het landgoed te groot om het hoofd te kunnen bieden?

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane