Bridget Jones, Het nieuwe dagboek RECENSIE

Helen Fielding heeft een tweede succes op haar naam staan, Het nieuwe dagboek van Bridget Jones. Na het eerste deel gelezen te hebben, moét je deze ook lezen! Een tip is de film(s) eerst te bekijken, anders valt de film, in vergelijking met het boek, wat tegen. Het boek is ab-so-luut veel leuker! Mijn verslaving aan chicklit is met dit boek begonnen en ik denk dat vele lezers dat met mij eens zijn.
In het nieuwe dagboek gaan de blunders van Bridget Jones weer verder in een nieuw jasje. Wat het meeste zal bijblijven is haar verblijf in een Thaise gevangenis. Daar komt ze terecht wegens drugssmokkel. Hoe ze het voor elkaar krijgt, zul je nooit begrijpen, maar de blunders blijven volgen. Je lacht je elke pagina helemaal kapot! Het tweede deel richt zich ook wat meer op het liefdesleven van Bridget, dat nu eindelijk op goede koers lijkt.
Wat absoluut bij Bridget Jones hoort zijn haar berekeningen van gewicht, calorieen, sigaretten en alcoholeenheden. Deze rijzen natuurlijk weer de pan uit. Wat vreemd is: ze weegt rond en onder de 60 kilo. Is dat dan dik?? Niettemin herkenbaar en hilarisch. Beide dagboeken zijn een begrip voor de échte chicklit lezers. Misschien zelfs wel de piek op de kerstboom!

Bridget Jones: Het nieuwe dagboek

Helen Fielding

16 oktober 2013

ISBN 9789044624007
    Uitgever Prometheus
    368 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Bridget Jones, The edge of Reason
  • Ondertitel:

Deel 2

Prometheus

Feelgood/ Chicklit

1  2  3  4  5
    (8 stemmen)

Na het verschijnen van haar eerste dagboek werd Bridget Jones - voorbeeld voor velen - een begrip. Met haar hilarische en meeslepende notities veroverde ze internationaal een miljoenenpubliek. Ook in dit nieuwe dagboek beschrijft Helen Fielding op vrolijke en absurdistische wijze het leven van een moderne werkende vrouw, in de strijd tegen overmatige consumptie van alcohol en calorieen, de verleiding van de sigaret, haar zoektocht naar zelfverbetering en het onstilbare verlangen naar de ware man. Haar knipperlichtrelatie met misschien-wel-de-man-van-haar-dromen Mark Darcy, de krankzinnige adviezen van haar beste vriendinnen Jude en Shazzer, haar immer bemoeizuchtige moeder - Bridget Jones is terug, en dat zullen we weten!

MEMBER RECENSIES

• Licht in de duisternis