Vlammend hart RECENSIE

Vlammend hart is een heerlijk boek en past helemaal in het genre chick lit, maar is net even iets anders en dat is een heerlijk aangename verrassing. Vlammend hart begint met het hele perfecte leventje van een echte chick (mister right, perfecte baan en omringd door mooie spullen) dat helemaal in duigen valt. Jennifer wordt veroordeeld tot een gevangenis straf, wanneer ze de schuld voor haar baas op zich neemt. Het grootste gedeelte van het boek is gewijd aan haar tijd in de gevangenis en de mooie vriendschappen die daar ontstaan tussen verschillende typen vrouwen. Daarnaast komt heel sterk naar voren dat je met genoeg doorzettingskracht, kennis en overtuiging iets kan maken van een slechte situatie.
Het leuke aan het boek is dat het schreven is vanuit verschillende perspectieven van meerdere vrouwen (ik-vorm) en dat juist (tot op het laatst) de hoofdpersoon in derde persoon wordt beschreven.
Het boek brengt alles erg mooi en rooskleurig naar voren en het is dan ook goed dat de schrijfster, Olivia Goldsmith, dit op het einde benadrukt.
Vlammend hart is een heerlijk boek waarin je kan lezen dat "sterke vrouwen" er in alle soorten en maten zijn. Het boek heeft ook nog een serieuze ondertoon, het leert je hoe het leven in de gevangenis er aan toe gaat en hoe zwaar en onterecht dit soms kan zijn. Het is goed om je ogen voor dit soort dingen te openen ook al is het gegoten in een "roze-bril-verhaal".

Vlammend hart

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Maak kennis met Jennifer Spencer, slim en sexy, de jonge koningin van Wall Street. Wanneer haar baas wordt beschuldigd van fraude, gaat zij ermee akkoord de schuld op zich te nemen. Haar verloofde Tom is immers een briljant advocaat met de juiste connecties. Maar het was natuurlijk niet de bedoeling dat Jennifer achter de tralies zou belanden. Ze heeft haar Armani-mantelpakje moeten inruilen voor een oranje overall en voelt zich diep vernederd. Haar baas en haar verloofde laten niets meer van zich horen. De zaak staat er slecht voor. Tot Movita, de stoere leidster van een groepje medegevangenen, zich haar lot aantrekt. Movita doet de op wraak beluste Jennifer een aanbod dat ze niet kan weigeren.

MEMBER RECENSIES

• Gij nu