Mijn favoriete vrouw RECENSIE

Iets in dit boek liet mij maar niet los, ik weet alleen niet precies wat. Het is geen grappig boek en zeker niet luchtig. Wel is het een heel mooi verhaal, wat aan de ene kant zo absurd lijkt, maar aan de andere kant toch ook weer heel realistisch is. Bill gaat met zijn gezin naar Shanghai om sneller carrière te maken. En dat lijkt hem te lukken, maar tegelijkertijd ziet hij ook de enorme armoede, de slechte omstandigheden waarin veel mensen moeten werken en een enorme hoeveelheid vrouwen die wanhopig op zoek zijn naar een rijke man. Als lezer ervaar je wat ook Bill merkt: dit voelt niet goed. Door de scherpe en rake omschrijvingen brengt Tony Parsons verhalen over goedkoop geproduceerde kleding en onmenselijke fabrieken ineens heel dichtbij. Maar tegelijkertijd staat het verhaal van Bill en een opbloeiende, onmogelijke, haast sprookjesachtige liefde op de voorgrond waardoor het boek toch makkelijk wegleest. Ik zou het boek zeker aanraden. Niet als chicklit, maar gewoon omdat het een bijzonder en fascinerend boek is bomvol emoties. Een boek dat wat met je doet, een boek dat je raakt!

Mijn favoriete vrouw

1  2  3  4  5

De succesvolle jonge advocaat Bill Holden, zijn vrouw Becca en hun vierjarige dochtertje Holly verhuizen naar het bliksemsnel opkomende Shanghai. Een stad van kansen en verleidingen, waar fortuinen worden gemaakt en buitenlandse huwelijken op spectaculaire wijze stranden. Bills advocatenkantoor brengt het gezin onder in Paradise Mansions – een luxe appartementenblok vol ‘tweede vrouwen’, zoals de beeldschone JinJin Li, ex-lerares, enthousiast roller skater en buurvrouw van de Holdens. Bill wil een betere man zijn dan de miljonair die JinJin als tweede vrouw houdt. Maar kan hij JinJin iets anders geven – kan hij haar de liefde geven die ze verdient? En kan hij dan ook nog van zijn vrouw houden?

MEMBER RECENSIES

• Zonder land

• Alles wat beweegt - Susan Smit