Een weekend in Parijs RECENSIE

Nadat ze van haar baas te horen heeft gekregen, dat Molly Clearwater maar een domme secretaresse is, heeft ze er schoon genoeg van. Ze stuurt hem een ontslagbrief en gaat naar huis. Op het station verandert haar richting echter. Ze neemt de eerstvolgende trein naar Parijs. Molly, een naief en onzeker meisje, is nog nooit in het buitenland geweest. Maar ze wil eens een keer volwassen worden. De dingen doen, die andere mensen ook doen. Met vallen en opstaan beleeft ze het weekend van haar leven. Ze ontmoet een aantal leuke mensen. Waarvan er eentje toch wel heel interessant is. Een lang gekoesterde droom is misschien toch dichterbij dan Molly denkt...
Een weekend in Parijs beschrijft de ontdekkingstocht van Molly naar zichzelf. Voor veel meiden zal dit heel herkenbaar zijn, net als de situaties waarin ze belandt. Af en toe wordt er ineens een hoofdstuk beschreven vanuit de ogen van haar oude baas. Dat is wat verwarrend, maar het is wel nodig voor het verloop van het verhaal.
Een weekend in Parijs is een lekker leesbaar boek. Ideaal voor op een luie vrije dag. Al had er voor mij wat meer pit in gemogen. Het boek is een aanrader voor meiden die op zoek zijn naar zichzelf. Misschien trekt dit boek je wel net over de streep! En hou dan de belangrijkste boodschap van het boek in je achterhoofd: Doe eens iets anders dan je normaal zou doen!

Een weekend in Parijs

1  2  3  4  5

Molly Clearwater knalt op een vrijdagavond de deur van het kantoor achter zich dicht, vastbesloten daar nooit meer terug te komen. Na de zoveelste beledigende opmerking van haar baas dat ze 'alleen maar een stomme secretaresse' is, heeft ze haar ontslag ingediend. Wel jammer van de conferentie in Parijs, waar ze naar toe zou gaan. Maar Molly heeft de treinkaartjes nog op zak, en besluit uit wraak dan maar lekker alleen te gaan.
    Vanuit Gare du Nord stapt ze het betoverende Parijs binnen en even later racet ze al op een scooter langs de Seine. Ze ontmoet een wel zeer charmante Fransman, sluit vriendschap met een knettergekke Australische en beleeft het weekend van haar leven.